تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۴۱۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش شدید قیمت بیلت وارداتی ترکیه

افزایش شدید قیمت بیلت وارداتی ترکیه
‌می‌متالز - قیمت بیلت در بازار واردات ترکیه پس از افزایش شدید قیمت در چین و در کل آسیا که در روز دوشنبه ۳۰ سپتامبر، افزایش یافت. در چنین شرایطی، اکثر مشتریان یک گام به عقب برداشته‌اند و در حال ارزیابی وضعیت فعلی و خرید احتمالی جایگزین‌های آسیایی هستند.

به گزارش می‌متالز، پیشنهادات بیلت چین به ترکیه ۵۲۵ دلار در هر تن سی اف آر اعلام شده است که نسبت به پنجشنبه گذشته ۲۰ تا ۲۵ دلار افزایش یافته است. بیلت اندونزیایی عمدتاً برای محموله ژانویه و با قیمت ۵۲۰ دلار در هر تن CFR در دسترس بوده است که نسبت به سطح مرجع در اواخر هفته گذشته ۳۰ دلار در هر تن افزایش یافته است. پس از معامله ۴۹۰ دلار در هر تن سی اف آر برای بیلت مالزی، هیچ پیشنهاد جدیدی تا زمان انتشار گزارش نشده است.

با وجود افزایش اخیر قیمت میلگرد به حدود ۶۲۰ تا ۶۳۰ دلار در هر تن در بازار داخلی و ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار در هر تن سی اف آر، پیشنهادات بیلت آسیایی با قیمت ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار در هر تن سی اف آر در ترکیه قابل اجرا نیست. دلیل این امر این است که میانگین هزینه تولید بیلت در ترکیه در حال حاضر حدود ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار در تن است و بنابراین واردات بیلت برای مدت تحویل معمولی باید حداقل ۲۰ دلار در هر تن کمتر از آن باشد.

به طور کلی، انتظار می‌رود که بیلت چین ممکن است پس از تعطیلات طولانی در سطوح ۵۰۰ تا ۵۱۰ دلار در تن سی اف آر کارآیی داشته باشد، که هنوز بالاتر از صطوح قبلی ۴۸۵ تا ۴۹۰ دلار در هر تن در هفته گذشته است.

بنا به گفته منابع، سه یا چهار محموله بیلت از معاملات قبلی به ترکیه، لغو شده است.

در حالی که چین افزایش قیمت را اعلام کرده و به تعطیلات خود رفته است، برخی از خریداران ترکیه ممکن است علاقه‌مند به خرید از مبدا‌های جایگزین، به ویژه از دریای سیاه باشند.

اعتقاد بر این است که قیمت عرضه اوکراین ممکن است به حدود ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار در هر تن CFR برسد، با این حال، شنیده شده است که آخرین پیشنهادات یکی از کارخانه‌ها برای محموله ماه دسامبر در حدود ۵۴۰ دلار در هر تن CFR اعلام شده است.

صادرکنندگان بیلت روسی نیز خود را برای افزایش قیمت آماده کرده‌اند، اگرچه در حال حاضر هیچ پیشنهاد قطعی وجود ندارد. یک پیشنهاد از یک کارخانه روسی با قیمت ۴۹۰ دلار در هر تن فوب شنیده شده است. قیمت مرجع برای بیلت روسیه ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار در هر تن فوب است که نسبت به روز‌های گذشته ۵ دلار در هر تن افزایش یافته و از اواخر هفته گذشته به طور متوسط ۱۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده