تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۴۱۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو سابق شورای عالی بورس:

تداوم معاملات بورس با دامنه نوسان یک درصد، بهترین تصمیم بود

تداوم معاملات بورس با دامنه نوسان یک درصد، بهترین تصمیم بود
‌می‌متالز - عضو سابق شورای عالی بورس ضمن مخالفت با ایده تعطیلی بازار سهام گفت: چنین اقدامی سیگنال منفی به فعالان اقتصاد می‌داد. با توجه به این مساله، سازمان بورس با رای دادن به تداوم معاملات سهام، با دامنه نوسان یک درصد، بهترین تصمیم را اتخاذ کرد.

به گزارش می‌متالز، «شاهین چراغی» گفت: مصوبه صبح امروز هیات مدیره سازمان بورس، درخصوص تداوم معاملات سهام، با دامنه نوسان یک درصد، از دیگر تصمیمات مثبتی بود که در دوره جدید ریاست سازمان اتخاذ شد.

او با اشاره به سوابق تاریخی برخورد با بحران‌ها در بازار سرمایه، افزود: در ۲۰ سال گذشته، اقدامات متفاوتی را برای کنترل ریسک‌های مترتب بر بازار و کاهش نوسانات بازار تجربه کرده‌ایم، مثلا برای مدتی دامنه نوسان نامتقارن شد. حتی در مقطعی، پس از وقوع بحران، شاهد بسته شدن نماد‌ها به صورت گروهی بوده‌ایم، اما در زمان باز شدن همان نمادها، تنش‌های ناشی از آن، ریسک زیادی را بر بازار تحمیل کرد.

عضو سابق شورای عالی بورس با بیان این‌که راحت‌ترین کار برای مدیران بورس، تعطیلی بازار است، گفت:، اما تعطیلی بازار، سیگنال منفی به فعالان اقتصاد ارسال می‌کند و در آینده هم بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، با توجه به این مساله، سازمان بورس بهترین تصمیم را در وضعیت فعلی اتخاذ کرد.

او ادامه داد: بازار در روز‌های گذشته با کمک حمایت‌های صورت گرفته، کنترل شده، امیدواریم با تداوم این حمایت‌ها، هیجانات امروز بازار سرمایه هم کنترل شود و شاهد اثر منفی ریسک‌های سیستماتیک بر بازار نباشیم.

چراغی تاکید کرد: باید بپذیریم که ریسک‌های متعددی تهدیدکننده معاملات بازار سرمایه هستند و باید به طور حتم خود را با این ریسک‌ها تطبیق دهیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده