تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۴۵۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورود ۷ونیم میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی به کشور

ورود ۷ونیم میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی به کشور
‌می‌متالز - معاون امور بندری منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی گفت: با تامین زیرساخت‌ها و ورود بخش خصوصی در تلاش هستیم که میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی را به ۳۰ میلیون تن برسانیم.

به گزارش می‌متالز، داوود چگینی، معاون امور بندری و اقتصادی منطقه ویژه بندر امام خمینی در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه بندر امام خمینی دومین بندر کشور از نظر حجم عملیات بندری است که ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تن کالا در سال را دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد از نیاز‌های کالا‌های اساسی کشور از طریق این بندر تامین می‌شود. در همین راستا کار‌های خوبی در زمینه زیرساخت‌های بندری در جهت بارگیری این کالا‌ها در بندر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با ورود بخش خصوصی و تامین زیرساخت‌ها امیدوار هستیم که تا پایان سال ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۳۰ میلیون تن برسد. 

چگینی با بیان اینکه بندر امام خمینی دارای ترمینال‌های مختلف در جهت بارگیری کالا‌های اساسی است گفت: هم اکنون بندر امام خمینی دارای ترمینال کانتینری، مواد معدنی و روغن خوراکی، نفتی و ... است که برای تخلیه و بارگیری کالا‌های خاص ایجاد شده اند.

معاون امور بندری با بیان اینکه در طی سال‌های گذشته برنامه‌ریزی برای ساخت چهار ترمینال مکانیزه غلات در بندر امام خمینی طراحی کردیم، گفت: طراحی و ساخت‌وساز و اجرای این ترمینال‌ها را به بخش خصوصی واگذار کردیم که یکی از این ترمینال‌ها ترمینال ۴ است و امسال به بهره‌برداری رسیده است و ظرفیت آن به سه میلیون تن رسیده است.

چگینی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۷.۵ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده و سهم اصلی تخلیه و بارگیری کشور را بر عهده داشته و تاکنون هم حدود ۷ میلیون تن کالا از طریق کامیون به مناطق مورد نظر ارسال شده و اکنون نیاز کشور به خوبی می‌تواند برآورده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده