تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۵۴۶۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عسکری در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی مطرح کرد؛

عملکرد بانک‌ها در تخصیص اعتبار به بخش کشاورزی زیر ذره‌بین

عملکرد بانک‌ها در تخصیص اعتبار به بخش کشاورزی زیر ذره‌بین
‌می‌متالز - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مدیران عامل بانک‌ها با حضور در کمیسیون کشاورزی گزارش عملکرد در پرداخت تسهیلات و اعتبار به بخش کشاورزی را ارائه کردند و مقرر شد این نشست برای نظارت پیوسته هر ماه تکرار شود.

به گزارش می‌متالز، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۶ مهرماه) کمیسیون متبوع خود گفت: با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع امنیت غذایی از مدیران عامل بانک‌های دولتی دعوت شد تا در نشست کمیسیون کشاورزی مجلس به منظور ارائه گزارش در زمینه عملکرد خودحضور پیدا کنند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون بانک‌های دولتی باید ۱۵ درصد از اعتبارات خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند افزود: مدیران عامل بانک‌ها در نشست امروز کمیسیون کشاورزی مجلس گزارش‌های خود را از میزان تخصیص اعتبارات به حوزه کشاورزی ارائه کردند.

وی با تاکید بر اینکه تامین سرمایه اولیه و سرمایه در گردش در بخش کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در کشور وجود دارد می‌توانیم با تقویت بخش کشاورزی میزان قابل توجهی از نیاز کشور به مواد غذایی و محصولات استراتژیک را در داخل تامین کنیم و کشاورزان و دامداران کشور از این قابلیت برخوردار هستند. این امر علاوه بر جلوگیری خروج ارز از کشور استقلال اقتصادی کشور را نیز به همراه دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقرر شد نشست با مدیران عامل بانک‌ها به منظور ارائه گزارش در خصوص تسهیلات پرداختی به حوزه کشاورزی هر ماه برگزار گردد تا نظارت لازم بر این حوزه اعمال شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده