تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۴۷۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سود ۲ میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومانی سفاری از محل سود سهام محقق‌شده؛

رفت و آمد‌های ارزش بازار "سفارس" به اوج خود

رفت و آمد‌های ارزش بازار
‌می‌متالز - شرکت سیمان فارس و خوزستان در انتهای شهریورماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده یک هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۱۸۹۰ درصدی به مبلغ ۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان فارس و خوزستان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بورس و خارج از بورس را برابر با یک هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان گزارش کرد که عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با یک هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان در بخش پذیرفته‌شده در بازار سرمایه بود و مابقی آن نیز در حوزه خارج از بازار سرمایه سرمایه‌گذاری شده است.

مجموع بهای تمام‌شده شرکت "سفارس" در شهریورماه بدون تغییر باقی ماند و در مقایسه با سال گذشته نیز ۱۱ درصد افزایش سرمایه‌گذاری را به ثبت رسانده است.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "سفارس" در شهریورماه مربوط به سرمایه‌گذاری در بخش «سیمان، آهک و گچ» با یک هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان در حوزه پذیرفته‌شده در بورس بود و در بخش خارج از بورس نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «سایر محصولات کانی غیرفلزی» با ۱۸ میلیارد تومان اختصاص‌یافته است.

رفت و آمدهای ارزش بازار
بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "سفارس" در شهریورماه مربوط به بخش «سیمان، آهک و گچ» با ۲۳ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط» با ۱۷۷ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را از آن خودکرده است. ارزش بازار سرمایه‌گذاری در حوزه «سیمان، آهک و گچ» با رشد ۸ درصدی در مقایسه با ماه گذشته همراه بود.

بیشترین ارزش بازار "سفارس" نیز در اختیار «سیمان آبیک» با مبلغ ۶ هزار و ۱۴۹ میلیارد تومان بود و شرکت بعدی که عمده‌ترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده مربوط به «سیمان فارس» بوده که ارزش بازار سرمایه‌گذاری در این شرکت سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان بوده است.

"سفارس" با سرمایه ثبت‌شده ۵۶۲ میلیارد تومان طی عملکرد ۴ ماهه سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان درآمد داشت، شرکت سیمان فارس و خوزستان در انتهای شهریورماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده یک هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۱۸۹۰ درصدی به مبلغ ۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده