تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۵۴۸۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن بلای جان راه‌های روستایی

معادن بلای جان راه‌های روستایی
‌می‌متالز - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین، گفت: ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان قزوین بر اثر عبور بار‌های بیش از حد استاندارد و تردد خودرو‌های معادن تخریب شده و نیاز به بهسازی دارند.

به گزارش می‌متالز، جواد حق‌لطفی در دیدار با ابوالفضل خمسه، مدیرکل بازرسی استان قزوین و جمعی از مدیران سازمان بازرسی که در محل سالن جلسات سارمان بازرسی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سالانه ۱۱ میلیون تن بار تجاری و ۱۰ میلیون تن کالای معدنی از محور‌های مواصلاتی استان قزوین تردد می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۶۰ معدن در استان قزوین ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، عبور بدون بارنامه خودرو‌های معادن در جاده‌ها است تا جایی که در حال حاضر تنها ۳۵ درصد بار‌های معدنی در استان با بارنامه حمل می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین، یادآور شد: ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان قزوین بر اثر عبور بار‌های بیش از حد استاندارد و تردد خودرو‌های معادن تخریب شده و نیاز به بهسازی دارند.

حق‌لطفی عنوان کرد: ترمیم این میزان از راه‌های تخریب شده نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی در ادامه به اقدامات ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان قزوین در ایام اجرای طرح اربعین اشاره کرد و افزود: در ایام اربعین امسال بیش از ۲۱ هزار زائر عتبات عالیات، ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان قزوین را برای سفر در مسیر قزوین-مهران انتخاب کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده