تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۳۲۷۶۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۷۰ درصد کامیون‌ها با بار‌های معدنی بارنامه ندارند

‌می‌متالز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از عبور بدون بارنامه خودرو‌های معادن در جاده‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها ۳۰درصد بار‌های معدنی با بارنامه حمل می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ظهر امروز شنبه در جلسه مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با پلیس راه که در محل سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد اظهار کرد: علاوه بر عمر طولانی آسفالت راه‌ها و حجم تردد بالای خودروها، عبور بار‌های غیرمجاز یکی از عوامل اصلی تخریب رویه راه‌ها و بروز خسارت مالی به این سرمایه عظیم ملی است.

وی با اشاره به حمل سالانه ۱۱ میلیون تن بار تجاری و ۱۰ میلیون تن کالای معدنی و مصالح ساختمانی از ۲۶۰ معدن فعال در استان ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، عبور بدون بارنامه خودرو‌های معادن در جاده‌هاست تا جایی که در حال حاضر تنها ۳۰ درصد بار‌های معدنی با بارنامه حمل می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه ۳۱ درصد از راه‌های این استان بر اثر عبور بار‌های بیش از حد استاندارد و تردد خودرو‌های معادن نیاز به بهسازی دارند، افزود: بر اساس قانون بودجه امسال ۲۵ درصد از وصولی حقوق دولتی معادن باید برای بهسازی جاده‌ها تخصیص یابد.

حق‌لطفی با اشاره به ارزیابی انجام شده از روسازی شبکه راه‌های شریانی این استان طی سال گذشته گفت: ۳۱ درصد از راه‌های این استان بر اثر عبور بار‌های بیش از حد استاندارد و تردد خودرو‌های حامل مواد معدنی نیاز به بهسازی سنگین دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در پایان با اشاره به موضوع تخلفات مربوط به حمل بار بیش از حد استاندارد و عبور خودرو‌های حامل مواد معدنی بدون بارنامه در جاده‌های استان این چنین تاکید کرد: در یک بررسی که با همکاری پلیس راه استان در خصوص خسارت عبور خودرو‌های معادن به جاده‌های استان انجام شد راه ۴۷ درصد از ۷۲ روستایی که در مسیر معادن قرار داشتند تخریب شده و برای جبران خرابی همین میزان راه، ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده