تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۹۹۶۲۷
فرماندار مهاباد:

وزن بار خودرو‌های معدن کنترل شود

‌می‌متالز - فرماندار ویژه مهاباد گفت: میزان تناژ و وزن بار خودرو‌های حامل مواد معدنی برای جلوگیری از آسیب به آسفالت محور‌های مواصلاتی باید کنترل شود.

به گزارش می‌متالز، حسن عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک مهاباد با اشاره به اینکه وجود معادن فعال زمینه ساز توسعه منطقه است، افزود: بارگیری غیرمجاز و خارج از حد استاندارد بخشی از مسیر بین روستایی در مهاباد را به صورت کلی تخریب کرده است.

وی ادامه داد: تخریب جاده و نارضایتی برای مردم روستا قابل قبول نیست و معدن داران ضمن رعایت وزن مجاز دستگاه‌های خود نسبت به بازسازی نقاط تخریب شده اقدام کنند.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: ۱۲ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شناسایی شده که در راستای حفظ جان هموطنان در اولویت تامین اعتبار پروژه‌های راهداری قرار خواهند گرفت.

عباسی با اشاره به ضرورت احداث پارکینگ خودرو‌های سنگین افزود: توقف تانکر‌های سوخت‌رسان در راستای ایمنی و جلوگیری از حوادث در مناطق مسکونی داخل شهر ممنوع بوده و این خودرو‌ها باید در مکان مشخصی استقرار داشته باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد نیز در این جلسه گفت: تصادفات فوتی درون شهری در سال جاری نسبت به مدت مشابه ۱۰۰ کاهش یافته است.

وزن بار خودرو‌های معدن کنترل شود

سرهنگ حمید بختیاریان تاکید کرد: تصادفات جرحی و خسارتی درون شهری امسال به ترتیب ۱۰ و ۶۰ درصد کاهش یافته است.

در ادامه جلسه در خصوص نحوه فعالیت تاکسی‌های بین شهری، انتقال مرکز شماره گذاری و هوشمند سازی ترافیک سطح شهر بحث و گفتگو شد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی

عناوین برگزیده