تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۲۹۹۷۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
طی سال گذشته؛

۲۰ معدن راکد در آذربایجان غربی احیا شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته ۲۰ معدن راکد و غیر فعال استان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال و به چرخه تولید بازگشتند که با فعال سازی این معادن برای ۱۶۰ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شد.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید ترتیبی افزود: در استان ۲۳۰ معدن غیر فعال و راکد شناسایی شده است که جهت فعالسازی این معادن، فرآیند مزایده عمومی برگزار خواهد شد و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته با صدور ۵۰ فقره پروانه بهره برداری برای معادن جدید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۱۴ نفر ایجاد شد که جهت بهره برداری از این معادن بیش از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

سرتیپی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۴۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج ۱۸ میلیون و ۷۲۷ هزار تن در استان وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۷ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۴۲۱ نفر در این معادن فراهم شده است.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی عنوان کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به خزانه دولت واریز شده است که نسبت به سال گذشته با ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده