تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۴۸۴
کد خبر: ۲۹۹۱۲۰
سرویس خبر : زمین شناسی
عضو هیات مدیره معدنکار باختر خبر داد:

خیز «معدنکار باختر» برای ورود به بورس

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره شرکت معدنکار باختر بیان کرد: امروز عمده کار‌ها برای ورود به بورس انجام شده و امیدوار هستیم در اواخر ۶ ماهه نخست سال انجام شود.

به گزارش می‌متالز، دکتر «مسعود بابایی» عضو هیات مدیره شرکت معدنکار باختر در نشست خبری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: فعالیت ما از سال ۸۸ آغاز شد و در معادن صبانور ادامه دار بود و میزان ذخایر صبانور افزایش پیدا کرد و به فراخور نیاز ماشین آلاتی هم به مجموعه اضافه شد.

خیز «معدنکار باختر» برای ورود به بورس

وی درباره معدن صاحب سقز، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با کنسرسیومی با حضور تجلی، صبانور و ومعادن بین ۱۰ تا ۱۲ سال استخراج معدن صاحب سقز را صبانور از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برنده شد که در سال گذشته عملیات استخراج و دانه بندی آن به شرکت معدنکار واگذار شد. البته در حال حاضر با توجه به پروانه میزان استخراج ۳۵۰ هزار تن است، اما این مقدار افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی، با اضافه شدن تجلی به سهامداران این مجموعه، ماشین آلات معدنی بیشتری اضافه شد و این ماشین آلات در زمان خوبی خریداری شد.

بابایی بیان کرد: برای ورود به بورس یکی از مشکلات این بود که شرکت معدنکار باختر دارایی‌های زیادی نداشت و تنها پیمانکار بود، اما امروز ورود به بورس تسهیل شده و توسعه‌های زیادی در دستور کار است.

وی درباره سود سهام شرکت معدنکار باختر نیز گفت: سود شرکت امسال حدود ۸۰ میلیارد تومان خواهد بود، اما با برآوردی که صورت گرفته بدون شک سود شرکت در سال جاری دو برابر خواهد شد.

بابایی درباره پذیرش شرکت معدنکار باختر در بورس بیان کرد: یکی از مشکلات ما تعهد سهامداران بود، چون تعداد سهامداران بسیار بود. امروز عمده کار‌ها انجام شده و امیدوار هستیم در ۶ ماهه نخست سال انجام شود.

عملیات حفاری اکتشافی «معدنکار باختر» بر روی ۸.۵ میلیون تن ماده معدنی معادن متعلق به صبانور

دکتر «غلامرضا هاشمی» عضو هیات مدیره و قائم مقام شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) نیز در ارتباط با شرکت معدنکار باختر در این نشست اظهار کرد: شرکت صبانور به عنوان کارفرمای شرکت معدنکار باختر دارای ۶۰ درصد سهام است. شرکت معدنکار باختر در سال گذشته روی ۸.۵ میلیون تن در معادن متعلق به صبانور عملیات معدنی انجام داد. این عملیات معدنی به غیر از دانه بندی است و تنها استخراج ماده معدنی (چه باطله و چه ماده معدنی) است. حدود ۳ میلیون تن هم کار دانه بندی سنگ آهن انجام شده است.

خیز «معدنکار باختر» برای ورود به بورس

وی ادامه داد: شرکت صبانور (کنور) شرکتی رو به توسعه است و در سال گذشته حدود ۶۰ هزار متر برنامه اکتشافی داشت که خوشبختانه از این عدد عبور کردیم و بر این اساس میزان ذخایر به بیش از ۱۰۰ میلیون تن رسیده است. در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نیز پیش بینی می‌کنیم میزان ۶۰ هزار متر عملیات حفاری اکتشافی داشته و امیدواریم میزان ذخایر شرکت «کنور» بیش از این اعداد باشد.

هاشمی در پاسخ به خبرنگار «می متالز» در مورد ثابت در نظر گرفتن عملیات حفاری اکتشافی در سه سال متوالی گفت: علت اینکه در این سه سال متوالی میزان عملیات اکتشافی ۶۰ هزار متر در نظر گرفته شده و بیش از آن نیست به دلیل وجود معارضین محلی است که در صورت حل شدن آن میزان عملیات اکتشافی نیز افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه بیان کرد: هفته گذشته پاکت‌های مربوط به انتخاب پیمانکار EPC احداث کنسانتره ۲ میلیون تنی گلالی بازگشایی شد و برنده آن مشخص شد که طی هفته های آینده نام برنده اعلام خواهد شد. در بخش گندله نیز صبا امید غرب خاورمیانه پروژه ۱ میلیون تنی را با پیشرفت حدود ۶۰ درصدی انجام داده و جلسه ای که هفته گذشته با شرکت CMEPC در چین داشتم، تجهیزات از چین به زودی وارد می‌شود و پیش بینی می‌شود در یک تا ۱.۵ سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد. ما در مزایده‌های سازمان‌های صمت استانی نیز شرکت کرده و ۲ محدوده فلزی در اطراف گل گهر و در آذربایجان غربی را برنده شده ایم.

هاشمی در مورد فروش هم اظهار کرد: برای اولین بار در رینگ صادراتی بورس کالا، کنسانتره شرکت صبانور عرضه شد و این عرضه هر هفته ادامه دارد.

عناوین برگزیده