تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۳۰۲۴۲۷
سرویس خبر : زمین شناسی

استخراج مواد معدنی در مهاباد ۳۴ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: طی یک سال گذشته ۸۳۷ هزار تُن انواع مواد معدنی از معادن فعال این شهرستان استخراج شده که نسبت با سال قبل از آن افزایش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، حامد رمضانی روز جمعه افزود: هم اکنون بیش از ۱۵ ماده معدنی از معادن مهاباد استخراج می‌شود که از حیث تنوع در بین شهر‌های استان آذربایجان غربی جایگاه نخست را دارد.

وی ادامه داد: ۱۷۷ معدن ثبت شده در سطح شهرستان است که از این تعداد، حدود ۴۰ واحد فعال و مشغول استخراج مواد معدنی و ارسال آن به واحد‌های فناوری سطح کشور هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ واحد فرآوری مواد معدنی در این شهرستان غیز فعال است و همچنین سال گذشته نیز پروانه ۱۴ معدن نیز به دلیل عدم صلاحدید سلب امتیاز شده است.

رمضانی همچنین با اشاره به مشارکت معدن کاران این شهرستان در کار‌های عام المنفعه، عمران بویژه حوزه راهسازی روستا‌ها گفت: امروزه معادن و مواد معدنی موجود در مهاباد به اصلی‌ترین عامل توسعه اقتصادی شهرستان تبدیل شده‌اند.

به گفته وی، جذب سرمایه گذار در بخش فرآوری می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده را فراهم کند.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های غنی در حوزه معدنی است، ولی کمبود واحد‌های فرآوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی 

عناوین برگزیده