تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۳۰۲۹۳۲
سرویس خبر : زمین شناسی
پس از ۳ سال؛

آغاز عملیات اکتشاف معادن فلزی در سنقروکلیایی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از آغاز عملیات اکتشاف معادن فلزی و صدور پروانه اکتشافی در شهرستان سنقرو کلیایی پس از سه سال پیگیری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محسن دارابی با بیان اینکه در شهرستان سنقروکلیایی ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار عرصه معدنی وجود دارد که در قالب ۷ پهنه رفع محدودیت شده است گفت: با استفاده از ظرفیت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو، کار اکتشاف این معادن در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در شهرستان سنقر و کلیایی حدود سه معدن فعال در حوزه فلزات با مشارکت بخش خصوصی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه بعد از استخراج معادن باید زنجیره‌ای برای جلوگیری از خام فروشی ایجاد شود گفت: این زنجیره به افزایش ارزش افزوده در حوزه کانسار فلزی کمک می‌کند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز بااشاره به اینکه استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن همچون قیر طبیعی و سنگ‌های زینتی است گفت: تنها کانسار فلزی استان هم در شهرستان سنقر و کلیایی قرار دارد.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه نخستین پروانه موقت اکتشاف پهنای معدنی ایمیدرو در شهرستان سنقر و کلیایی صادر شده است گفت: برای هفت پهنای معدنی به مساحت ۳۸۰ کیلومتر که در سال ۹۹ آزاد سازی شده اند پروانه موقت صادر شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کرمانشاه

عناوین برگزیده