تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۹۹۹۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲۰ معدن راکد در آذربایجان غربی احیا شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: پارسال ۲۰ معدن راکد و غیر فعال استان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال شده و به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیبی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه با فعال سازی این معادن برای ۱۶۰ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است، گفت: در استان ۲۳۰ معدن غیر فعال و راکد شناسایی شده که برای فعالسازی این معادن، فرآیند مزایده عمومی برگزار و پس از آن به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهند شد.

وی اضافه کرد: پارسال با صدور ۵۰ فقره پروانه بهره برداری برای معادن جدید و بیش از دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای آن‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۱۴ نفر ایجاد شد.

به گفته سرتیپی، در حال حاضر ۵۴۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج ۱۸ میلیون و ۷۲۷ هزار تن در استان وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از هفت هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۴۲۱ نفر در این معادن فراهم شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: در یک سال گذشته بیش از دو هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به خزانه دولت واریز شده است که نسبت به سال قبل ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده