تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۹۹۷۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهره برداری از معادن سمنان با محوریت منافع عمومی

‌می‌متالز - استاندار سمنان با اشاره به بهره برداری معادن با محوریت منافع مردمی گفت:در تمام مراحل واگذاری، بهره برداری، فرآوری و درآمدزایی و صادرات ذخائر معدنی اولویت با مردم ومنافع عمومی است.

به گزارش می‌متالز، ️سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه شورای معادن استان سمنان از رتبه سوم استان در پیشرفت‌های اقتصادی کشور خبر داد و گفت: فعال سازی هشتاد معدن غیر فعال و فرآوری از مواد یازده معدن استان از مهمترین اقدامات در این حوزه در سال گذشته است.

در این جلسه گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز از پیگیری اصلاح قانون معادن در مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: در اصلاح قانون معادن مواردی همچون دائمی شدن شورای معادن استان ها، تخصیص یک درصد درآمدحاصل از فروش معادن، هوشمندسازی واگذاری و حقوق دولتی به عنوان مشکل عام درکشور، استعلام ازسازمان انرژی اتمی، حریم معادن، تسریع صدور مجوزها، نحوه تقسیم حقوق دولتی و شفافیت درآمد معادن در حال پیگیری است.

علیزاده نماینده مردم شهرستان دامغان نیز ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها و مطالعات لازم با تعیین در آمد وصولی و پیگیری فعالیت‌های قانونمند در معادن را یادآورشد و گفت: طبق قانون باید رقم درآمدزایی و سهم مردم هرشهرستان به تفکیک برای مردم همان شهرستان هزینه شود.

یادگار احمدی مدیر کل صمت استان سمنان با اعلام رشد ۷۵ درصدی درآمد معادن دراستان گفت: ۱۴۳ میلیارد تومان حقوق دولتی پارسال معادن استان جذب و به خزانه واریز شده است.

مدیرکل صمت استان افزود: راه اندازی نود معدن غیر فعال امسال در دستور کار است.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری صدا و سیما سمنان

عناوین برگزیده