تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۳۱
کد خبر: ۳۵۴۹۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

ارفع در مسیر فولاد سبز؛ همکاری با دانشگاه شهید بهشتی برای کاهش آلاینده‌ها

ارفع در مسیر فولاد سبز؛ همکاری با دانشگاه شهید بهشتی برای کاهش آلاینده‌ها
‌می‌متالز - به گفته مهندس سیدمحمد میرسعیدی، معاون تحقیق و توسعه شرکت آهن و فولاد ارفع، این شرکت با هدف دستیابی به تولید فولاد سبز و پایدار، پروژه‌ای را با همکاری دانشکده محیط زیست دانشگاه شهید بهشتی آغاز کرده است. میرسعیدی در این خصوص عنوان کرد: "این پروژه با تمرکز بر تدوین داشبورد سیاهه انتشار آلاینده‌ها و شاخص‌های محیط‌زیستی بر اساس استاندارد چرخه زندگی (LCA) ایزو ۱۴۰۴۰ در حال اجرا است و گامی مهم در جهت کاهش اثرات زیست‌محیطی تولیدات ما خواهد بود."

به گزارش می‌متالز، وی افزود: "این اقدام با هدف کاهش گاز‌های آلاینده، ذرات معلق ریز و بهبود شرایط محیط‌زیستی کارخانه صورت می‌گیرد. با توجه به قوانین جدید اتحادیه اروپا و آمریکا که از سال ۲۰۲۶ تنها محصولات با حداقل اثرات زیست‌محیطی را می‌پذیرند، ارفع در تلاش است تا با این پروژه استراتژیک، خود را با مقررات بین‌المللی هماهنگ کرده و جایگاه خود را در بازار‌های جهانی حفظ کند."

مهندس میرسعیدی همچنین تاکید کرد: "در این پروژه، کلیه ورودی‌ها شامل مواد خام، انرژی مصرفی (سوخت و برق) و آب، و تمامی خروجی‌ها شامل محصولات اصلی و فرعی و آلاینده‌های منتشر شده به آب، خاک و هوا بررسی و تحلیل می‌شود. این اطلاعات نه تنها به تحقیقات و سرمایه‌گذاری‌های پایدار کمک خواهد کرد، بلکه زمینه را برای ایجاد مدل اقتصاد چرخشی در شرکت آهن و فولاد ارفع فراهم خواهد ساخت."

عناوین برگزیده