تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۵۵۰۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هپکو اراک برای اولین بار تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان را تولید کرد

هپکو اراک برای اولین بار تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان را تولید کرد
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: این شرکت برای اولین بار، تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان (پروژه تام) را تولید و تحویل داد.

به گزارش می‌متالز، «علیرضا کاظمی» روز شنبه افزود: این تجهیزات مربوط به شرکت تام ایران خودرو با چهار فاز مربوط به تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان است و این پروژه با عنوان LLS، گاززدایی از فولاد به روش RH-TOP توسط شرکت هپکو انجام و تحویل شد.

وی بیان کرد: این پروژه توسط مهندسان و متخصصان شرکت هپکو بهینه‌سازی نمونه مشابه خارجی شده است و به عنوان یک پروژه ملی در صنعت فولادسازی قابل استفاده است.

مدیرعامل هپکو اراک گفت: بهره‌برداری از این پروژه، کاهش وابستگی به واردات در صنایع نفت، گاز و کشتی‌سازی را به همراه دارد و ارزآوری قابل توجهی با افزایش صادرات فولاد برای کشور دراد و با توجه به اینکه این تجهیزات تاکنون وارداتی بوده است، ورود هپکو به این بخش و تولید آن، صرفه‌جویی ارزی مناسبی برای کشور رقم خواهد زد.

کاظمی تصریح کرد: این پروژه با ۵۰ تن وزن و ۶ و نیم متر ارتفاع، جوشکاری دقیق و پیچیده و ماشین‌کاری خاص انجام شده است و برای آن ۵۰۰ نفر ساعت تست و بازرسی صورت گرفته و یکی از پروژه‌های فنی و تکنیکی است که با موفقیت کامل در شرکت هپکو انجام شد.

وی با اشاره به اینکه فاز‌های دیگر این پروژه در شرکت درحال انجام است و ظرف یک تا یک ماه و نیم ماه آینده فاز‌های یک، سه و چهار تحویل می‌شود، ادامه داد: انجام این پروژه توسط شرکت هپکو را گام موثری برای توسعه صنعت و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد کشور بیان کرد.

مدیرعامل شرکت هپکوی اراک به تنوع مواد خام و حساسیت این پروژه اشاره کرد و افزود: کنترل مواد خام این پروژه در چند مرحله انجام و کنترل فرآیند تولید به صورت دقیق اجرایی شد و تکنولوژی بالایی در بخش‌های مختلف تولید به کار گرفته شده است.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راهسازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

هپکو ۲۵ نوع ماشین‌آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شود.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

عناوین برگزیده