تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۵۰۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تسهیلات ترجیحی صندوق توسعه ملی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط

تسهیلات ترجیحی صندوق توسعه ملی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط
‌می‌متالز - معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، از واریز قریب‌الوقوع منابع مالی به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رضا محمدی معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، اعلام کرد که با هماهنگی وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس صندوق توسعه ملی، به زودی منابع مالی به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از طریق افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقای بهره‌وری، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و احیای واحد‌های تولیدی راکد به حساب موسسات عامل واریز خواهد شد.

رضا محمدی تأکید کرد که این منابع مالی همچنین به بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و بهبود شرایط اقتصادی کمک خواهد کرد. وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده جهت اجرای مفاد تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، افزود: «منابع ریالی به حساب موسسات عامل واریز شده تا مشکلات طرح‌های کوچک و مشاغل خرد مرتفع گردد و تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی به اشخاص واجد شرایط اعطا شود.»

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی همچنین خاطرنشان کرد که قرارداد میان طرفین تأیید شده و پس از امضا، مبالغ مورد نظر به حساب موسسات عامل واریز خواهد شد تا تسهیلات لازم به متقاضیان واجد شرایط ارائه گردد.

محمدی در پایان افزود: «این اقدام، با هدف تقویت تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار در سراسر کشور صورت می‌گیرد و صندوق توسعه ملی به تلاش خود برای حمایت از تولید و بهبود بهره‌وری ادامه خواهد داد.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده