تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۵۰۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در تحلیل تکنیکال هفتگی بررسی شد؛

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ + عکس

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ + عکس
‌می‌متالز - تحلیلگر بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود شاخص کل بورس مجدد به زیر ۲ میلیون واحد نرود.

به گزارش می‌متالز، اشکان حسینی، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس در حال یک حرکت صعودی قوی بود و کم کم داشت اعتماد را به بازار بازمی‌گرداند، اما با بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و بالا گرفتن تنش‌ها مجدد این بازار وارد فاز اصلاحی شد و میزان اصلاح بسته به تشدید شدن سطح تنش‌ها یا کاهش آنها بستگی دارد.

این تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید: ولی در کل با توجه به حمایت دولت و ارزنده بودن بازار بورس انتظار می‌رود این بازار (شاخص کل بورس) مجدد به زیر ۲ میلیون واحد نرود و بعد از کاهش درگیری‌های خاورمیانه به صورت خط آبی شاخص کل مجدد شروع به رشد کند.

شاخص کل
او در ادامه در خصوص روند حرکتی شاخص کل هم‌وزن هم اظهار کرد: این شاخص رشد بهتری از شاخص کل را در صعود آخر داشت، اما بالا گرفتن ریسک‌های سیستماتیک باعث شد این شاخص قبل از رسیدن به مقاومت باکس نارنجی مشخص شده وارد اصلاح شود.

حسینی گفت: با توجه به ریسک‌ها فعلا انتظار ادامه اصلاح، اما به صورت کم مومنتوم را داریم، اما بعد از شروع به حرکت جدید خود می‌تواند رشد خوبی تا محدوده باکس قرمز رنگ داشته باشد.

شاخص کل هم وزن
شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده