تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۵۱۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استقبال ۲ برابری شرکت‌کنندگان دوره دوم مسابقات گوهرتراشی

استقبال ۲ برابری شرکت‌کنندگان دوره دوم مسابقات گوهرتراشی
‌می‌متالز - مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اعلام کرد: شرکت کنندگان برای حضور در دوره دوم مسابقات گوهرتراشی، نسبت به دوره نخست، استقبال بیش از ۲ برابری داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، سیدابومحمد هاشمی امروز در جلسه داوری دومین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی با بیان این مطلب گفت: برای این دوره از مسابقات، بیش از ۲۰۰ نفر در رشته‌های دامله، فست، کاروینگ و فیروزه تراشی اعلام حضور کرده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون داوری مرحله مقدماتی در حال انجام است.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور با بیان اینکه کل اقدامات حوزه اکتشاف در ۱۱ استان پایان یافته است، گفت: گزارش‌های اولیه اکتشافات حاصل و محدوده‌های دارای پتانسیل مشخص شده است.

وی افزود: اکتشافات سراسری یاقوت روی ۲ زون به صورت تخصصی در حال انجام است.

کارگاه‌های آموزشی گوهرسنگ در سراسر کشور

هاشمی با بیان اینکه موضوع آموزش تراش گوهرسنگ با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را در ۳۱ استان اجرایی کرده‌ایم، گفت: کارگاه‌های زیادی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها برای توسعه آموزش گوهرتراشی و ارتقای سطح آموزش مهارتی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در این میان، موضوع آموزش تراش بازارمحور یکی از اهداف اصلی است.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی در سال گذشته، گفت: دوره نخست با حضور هنرمندانی در رشته‌های دامله، فست و کاروینگ در شهرستان فردوس برگزار شد.

وی افزود: تبادل آموزش و تجربه در مسابقات مذکور به ارتقای سطح مهارت گوهرتراشی انجامید.

هدف غایی؛ توسعه تجارت گوهرسنگ‌ها

هاشمی با بیان اینکه نگاه ایمیدرو در برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های گوهرتراشی، تسهیل‌گری و توسعه صنعت گوهرسنگ کشور است، تصریح کرد: هدف ایمیدرو از برگزاری این مسابقات و نمایشگاه ها، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گوهرسنگ در کشور است.

وی ادامه داد: نتیجه این اقدام، موضوع افزایش اشتغال، برندسازی و توسعه بازار و تجارت گوهرسنگ‌ها است.

بنا به این گزارش، دومین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی و نیز نمایشگاه تخصصی با حضور بیش از ۶۰ تولیدکننده، طی روز‌های ۲۲ تا ۲۴ آبان در شهر کرمان برگزار می‌شود.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده