تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۵۱۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تولید پاکت‌های اسپوت پوچ و اسپتیک تقویت‌دار برای نخستین بار در کشور

تولید پاکت‌های اسپوت پوچ و اسپتیک تقویت‌دار برای نخستین بار در کشور
‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که یکی از صنعتگران استان، برای نخستین بار در کشور موفق به تولید پاکت‌های اسپوت پوچ و اسپتیک تقویت‌دار شد.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: هومن مرتضایی، از صنعتگران جوان و متخصص استان در کارخانه‌ای با مساحت بیست هزار متر مربع، اولین پاکت‌های اسپوت پوچ و پاکت‌های اسپتیک تقویت دار را در ایران تولید و روانه بازار مصرف کرد.

وی ادامه داد: این واحد صنعتی ظرفیت تولید دو میلیون و ۵۰۰ تن کیسه بدون بافت پلاستیکی چند لایه از پلی اتیلن را دارد و با ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذارخارجی (معادل ۶۶۰۰۰۰۰ یوآن) و ۷۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری داخلی تکمیل و بهره برداری شده است.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر سرمایه گذاری یک همت و ۳۰۰ میلیارد ریالی این واحد صنعتی در مجموع، افزود: محصولات این واحد در کشور برای نخستین بار تولید و روانه بازار شده است.

وی با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری این واحد صنعتی دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: پاکت‌های اسپوت پوچ کاملا نفوذ ناپذیر و بهترین جایگزین برای بسته‌بندی‌های قدیمی است.

رحمتی در ادامه یادآور شد: از این بسته‌بندی برای استفاده در تمامی صنایع مواد غذایی از جمله رب گوجه، سس، انواع کنسانتره، پوره، ژله، مواد آرایشی و بهداشتی، آب، الکل، مواد اسیدی و انواع مایعات استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: پاکت‌های اسپتیک نوعی بسته بندی کاملا استریل برای نگهداری مدت زمان طولانی بدون مواد نگهدارنده و در دمای محیط است و از این بسته بندی برای رب گوجه، انواع پوره میوه، مواد آرایشی و بهداشتی، انواع روغن‌ها و صنایع دارو سازی استفاده می‌شود.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسته‌بندی اسپتیک فرآیندی است که طی آن از ورود میکروارگانیسم‌ها به درون بسته در حین بسته‌بندی و پس از آن جلوگیری می‌شود، گفت: با روند اسپتیک محصولات پایداری تولید می‌شوند که برای نگه داری نیاز به سردخانه ندارد.

در ادامه «هومن مرتضایی» مدیرعامل این واحد صنعتی هم با اشاره به اینکه فرآیند اسپتیک شامل سه مرحله است، افزود: استریل کردن حرارتی محصول، استریل کردن مواد بسته بندی و استریل ماندن در طول زمان نگهداری در بسته بندی. این بسته بندی‌ها برای محصولات فرآوری شده به روش اسپتیک مناسب هستند که باید در دمای اتاق پر، ذخیره و توزیع شوند.

وی با بیان اینکه این کیسه‌ها راهی مناسب و کارآمد برای حمل و نقل مقادیر زیاد در فواصل طولانی هستند، ادامه داد: همچنین کیسه‌های اسپتیک برای پر کردن و توزیع کارآمد مواد تازه، مواد با ماندگاری افزایش داده شده، مواد غذایی فرآوری شده و نگهداری بهتر محصولات غیر غذایی مناسب است.

مدیرعامل این واحد صنعتی تاکید کرد: کیسه اسپتیک باعث عدم نفوذ اتمسفر محیط به داخل بسته و در نتیجه عدم رشد میکروب‌ها و میکروارگانیسم‌ها می‌شود واز این رو خواص ارگانولپتیک، ارزش غذایی، طعم. مزه و رنگ محتویات بسته‌بندی تغییر نمی‌کند.

وی ادامه داد: پاکت‌های اسپوت پوچ روشی مقرون به صرفه و کارآمد برای نگهداری و بسته‌بندی مایعات، خمیر‌ها و ژل‌ها ست، با ماندگاری قوطی و راحتی یک کیسه آسان بازشو. این پاکت‌ها به کاربر اجازه می‌دهند، هنگام استفاده از محتویات، کنترل بهتری دارد.

مرتضایی افزود: کیسه‌های اسپوت پوچ (دهانه‌دار) به‌دلیل راحتی که برای کاربر نهایی و مزایایی که برای تولیدکننده دارند، صنایع زیادی را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: بسته بندی انعطاف پذیر پاکت‌های اسپوت پوچ نسبت به قوطی‌های فلزی فضای کمتری را اشغال می‌کند و سبک‌تر هستند.

مدیرعامل این واحد صنعتی، همچنین گفت: بنابراین هزینه حمل و نقل آنها کمتر است و از آنجایی که مواد بسته‌بندی انعطاف‌پذیر است، می‌توانید تعداد بیشتری از آنها را در جعبه حمل و نقل بسته‌بندی کنید. مایعات برای به حداقل رساندن شکستگی یا نشت به مواد تقویت شده، خاصی نیاز دارند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده