تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۵۱۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آخرین جزئیات از فرآیند تعیین سقف اعتباری برای متقاضیان صدور دسته چک اعلام شد

آخرین جزئیات از فرآیند تعیین سقف اعتباری برای متقاضیان صدور دسته چک اعلام شد
‌می‌متالز - سرپرست اداره راهبری سامانه‌های تنظیم‌گری و نظارت بانک مرکزی گفت: در حال حاضر مدل فنی عملیاتی اجرای تکلیف تعیین سقف مجاز جهت طرح و تصویب آماده شده است.

به گزارش می‌متالز، زهره پاپی سرپرست اداره راهبری سامانه‌های تنظیم‌گری و نظارت بانک مرکزی، با اشاره به اینکه پیش‌نویس شیوه‌نامه تعیین سقف صدور دسته چک در سال ۱۴۰۱ توسط بانک مرکزی تهیه شده و در شورای پول و اعتبار وقت نیز مطرح شده، گفت: در این شیوه‌نامه حسب مواد ۶ و ۲۱ قانون اصلاح صدور چک، نحوه تعیین سقف مجاز ارائه شده بود.

وی در ادامه بیان داشت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی بانک مرکزی، اعضای شورای پول و اعتبار در آن زمان به این نتیجه رسیدند که این شیوه نامه با توجه به ضعف پایگاه‌های اعتباری سبب می‌شود که کسب و کار‌ها در نظام پرداخت و اعتباری دچار چالش‌های متعددی شوند که این موضوع توسط رئیس کل وقت به مجلس شورای اسلامی نیز مکاتبه شد.

سرپرست اداره راهبری سامانه‌های تنظیم‌گری و نظارت بانک مرکزی خاطرنشان کرد: حسب دغدغه‌مندی بانک مرکزی در خصوص اجرای این تکالیف بدون آسیب به کسب‌وکار‌ها و روند تولید در کشور در این مدت، فرایند‌های پایگاه داده اعتباری و اعتبارسنجی به صورت کامل بازنگری شد. در حال حاضر مدل فنی عملیاتی اجرای تکلیف تعیین سقف مجاز جهت طرح و تصویب آماده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: بر اساس این مدل عملیاتی، طی ماه‌های آتی پیش‌نویس شیوه‌نامه با لحاظ دغدغه‌های نظام کسب‌و کاری و تولیدی کشور در هیات عالی بانک مرکزی طرح و تصویب خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده