تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۵۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان اردبیل اعلام کرد؛

بالغ بر ۱۸۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در استان اردبیل

بالغ بر ۱۸۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در استان اردبیل
‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان اردبیل از انجام بالغ بر ۱۸۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «مسعود ایرانی» مدیرکل صمت استان اردبیل با تشریح عملکرد این اداره کل در اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس اظهار کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت برحسب رسالت سازمانی، در راستای تنظیم بازار و تعادل قیمت‌ها به‌منظور افزایش رفاه عمومی در ایام بازگشایی مدارس با بهره‌مندی از پتانسیل‌ها و مکانیزم‌های نظارتی، مایحتاج عمومی و کالا‌های ضروری از قبیل روغن نباتی، گوشت، کیف و کفش، پوشاک، دفترچه تحصیلی دانش آموزان و سایر کالا‌های مورد نیاز استان تامین و از طریق برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات و یا توسط شبکه‌های صنفی به‌صورت جشنواره فروش فوق‌العاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های بزرگ برای عموم شهروندان عرضه شد.

وی افزود: در همین راستا طی بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان این اداره کل، تعداد ۶۴۷ واحد صنفی به‌دلیل عدم رعایت قوانین نظام صنفی تضییع حقوق مصرف‌کنندگان در سطح استان جریمه شدند.

مدیرکل صمت استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: در مدت زمان اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس، از ۱۵ شهریورماه سال‌جاری تا ۱۵ مهرماه به مدت یک‌ماه، توسط بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت و همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط، ۱۸۹۶ مورد بازرسی موردی و نوبه‌ای از واحد‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: ماحصل بازرسی‌های انجام گرفته، در این مدت تشکیل ۶۴۷ فقره پرونده به ارزش ۱۱۳۹۳۹۰۰۰۰۰۰ ریال است.

ایرانی یادآور شد: در راستای بهره‌گیری از توان و پتانسیل آحاد مردم به‌منظور جلوگیری از تخلفات اقتصادی و صنفی طی این مدت ۷۳۹ مورد گزارش و شکایات به‌صورت حضوری، کتبی و یا تلفنی از طریق سامانه یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ دریافت شده است.

وی اضافه کرد: از این مجموع، ۲۹۰ مورد رسیدگی شده و ۴۳۴ مورد نیز به دلیل بررسی بیشتر نیازمند نظریه کارشناسی هست، در حال رسیدگی می‌باشد و ۱۵ مورد نیز غیر قابل پیگیری است.

مدیرکل صمت استان در پایان گفت: در این مدت بالغ بر ۱۵۲ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح نظارتی بازگشایی مدارس در سطح استان صورت گرفته است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده