تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۵۲۸۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نثاری:

استارتاپ‌های قانونمند حوزه مسکن جایگزین مناسبی برای بازار سنتی املاک

استارتاپ‌های قانونمند حوزه مسکن جایگزین مناسبی برای بازار سنتی املاک
‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر با رعایت تمامی ملاحظات و با ایجاد بستر قانونی از استارتاپ‌های نوین حوزه مسکن حمایت کنیم جایگزین مناسبی برای روش‌های سنتی خرید و فروش مسکن می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا نثاری، با اشاره به توسعه استارت آپ‌های حوزه ساختمان و ایجاد بستر‌های خرید و فروش متری مسکن گفت: در عصر کنونی تکنولوژی با سرعت در حال پیشرفت بوده و استفاده درست و مناسب از آن با ابتکار و خلاقیت در همه زمینه‌ها و علوم و فنون برای ارتقا کیفیت زندگی و تسهیل امورات مختلف بسیار موثر و مفید خواهد بود و بی تردید حوزه مسکن نیز از این امر مستثنی نیست.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به توسعه فعالیت استارتاپ‌های اینترنتی عنوان کرد: اخیراً استارتاپ‌هایی در حوزه فروش متری خانه و به صورت کلی خدمات مرتبط با حوزه مسکن فعال شده و مورد توجه قرار گرفتند. باید توجه کنیم که اگر تمامی خدمات مرتبط با بازار مسکن اعم از خرید و فروش، رهن و اجاره در بستر‌های اینترنتی استارتاپ‌ها بدون در نظر گرفتن ساز و کار اجرایی، قانونی و نظارتی تعریف کنیم، راه به بیراهه می‌رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت تدوین قوانین مرتبط با استارتاپ‌های حوزه مسکن تصریح کرد: اگر با رعایت تمامی ملاحظات، بستر قانونی کسب و کار‌های نوپا و نوین در حوزه مسکن را حمایت کرده و ایرادات و خلاء‌های قانونی و نظارتی آن را رفع کنیم، جایگزین مناسبی برای روش‌های سنتی خرید و فروش مسکن بوده و در امر ارائه خدمات به مردم گام مثبتی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده