تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۵۲۸۷
سرویس خبر : انرژی
در ۶ ماه نخست سال رقم خورد

جلوگیری از انتشار ۱۲.۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

جلوگیری از انتشار ۱۲.۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر
‌می‌متالز - بر اساس گزارش مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولید پراکنده، در شش‌ماه نخست سال‌ جاری، با بهره‌برداری از نیروگاه‌های پاک، از انتشار معادل ۱۲.۸ میلیون تن گاز دی‌اکسیدکربن جلوگیری شد که اثر زیست‌محیطی بسیار بالایی دارد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش شش‌ ماهه مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولیدپراکنده، استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، تهران، کرمانشاه و ایلام به ترتیب بیشترین تولید انرژی پاک در بین استان‌های کشور را داشته‌اند و به همان نسبت از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در این استان‌ها جلوگیری شده است.

بر اساس این گزارش، با افزایش نگرانی‌ها در خصوص تغییر اقلیم، درک مناسب از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از نیروگاه‌های مختلف تولید برق با دیدگاه محیط‌زیستی ضروری است. همه سامانه‌های انرژی، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به همراه دارند و به این ترتیب در تغییر اقلیم انسان شرکت خواهند داشت.

امروزه مشخص شده است که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از استفاده از فناوری انرژی خاص، به اندازه‌گیری گاز‌های گلخانه‌ای در همه مراحل فناوری و چرخه سوخت آن نیاز دارد. کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از بخش برق، مستلزم استفاده از الگو‌های مختلف انرژی برای تولید برق است. مقایسه میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از فناوری‌های مختلف برق، به انتخاب روش‌های موثر در کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کمک می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده