تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۵
کد خبر: ۳۵۵۳۲۸
سرویس خبر : انرژی

اجرای طرح تشویق و آگاه‌سازی اصول ایمنی در گاز استان تهران

اجرای طرح تشویق و آگاه‌سازی اصول ایمنی در گاز استان تهران
‌می‌متالز - شرکت گاز استان تهران همسو با ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث در صنعت گاز، اقدام به اجرای طرح تشویق و آگاه‌سازی اصول ایمنی کرده است.

به گزارش می‌متالز، «علیرضا اعوانی» سرپرست شرکت گاز استان تهران، در این باره گفت: هدف از اجرای این طرح، افزایش سطح ایمنی افراد، ایجاد انگیزه قوی بین کارکنان، پیمانکاران و همه افراد درگیر در فرآیند توزیع گاز به‌منظور انجام کار ایمن‌تر و کاهش مخاطرات است.

وی ادامه داد: افزایش سطح مشارکت کارکنان در امور اچ‌اس‌ئی، ارتقا سطح فرهنگ اچ‌اس‌ئی، کاهش حوادث انسانی، تجهیزاتی و محیطزیستی همچنین کاهش هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم سازمان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

سرپرست شرکت گاز استان تهران با اشاره به اهمیت مشارکت کارکنان در بهبود سیستم ایمنی، افزود: طبق استاندارد‌های بین‌المللی، مشارکت کارکنان در همه سطوح و حوزه‌های کاری برای ارتقای ایمنی امری ضروری است. به همین منظور، این طرح با رویکرد تشویق و آگاهی‌بخشی طراحی شده و در حال اجراست.

افزایش آگاهی و کاهش حوادث

اعوانی با بیان اینکه این طرح در ابتدا در واحد‌های امداد و تعمیرات مناطق و نواحی گازرسانی به صورت آزمایشی اجرا شده است، از نتایج مثبت آن خبر داد و گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح، شاهد افزایش آگاهی کارکنان نسبت به اهمیت استفاده از تجهیزات حفاظت فردی بوده‌ایم. همچنین، فرهنگ ایمنی در سازمان تقویت شده و این امر به کاهش قابل توجه حوادث کمک کرده است.

وی با تأکید بر حمایت کامل مدیران ارشد از این طرح، بیان کرد: با همکاری و همدلی همه همکاران، به ویژه رؤسای واحد‌ها و مناطق و نواحی گازرسانی توانسته‌ایم گام‌های مؤثری برای ایجاد محیط کاری ایمن برداریم.

سرپرست شرکت گاز استان تهران در پایان، بر ادامه این مسیر و گسترش طرح به دیگر بخش‌های شرکت تأکید کرد و یادآور شد: با اجرای مستمر این طرح و با بهره‌گیری از نظرات و پیشنهاد‌های کارکنان، به هدف خود که همانا ایجاد یک فرهنگ ایمنی پایدار در سازمان است، دست می‌یابیم.

منبع: شانا

عناوین برگزیده