تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۳۵۵۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خبر داد:

ذوب‌آهن، امسال سبد تیرآهن H را تکمیل می‌کند

می متالز - شرکت ذوب آهن اصفهان در امسال قصد دارد سبد تیرآهن H خود را کامل کند تا امکان جایگزینی آن با تیر ورق در بازار فراهم شود.
ذوب‌آهن، امسال سبد تیرآهن H را تکمیل می‌کند

به گزارش می متالز، هم‌اکنون این شرکت تیرآهن H در مقاطع ۱۲۰ تا ۳۰۰ را تولید می‌کند و در تلاش برای تولید ۵۰۰ H است.
غلامحسین عسکری رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان به همراه اعضای این سازمان با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از خط تولید، با منصور یزدی‌زاده مدیرعامل و مسئولان این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان در این دیدار گفت: ذوب‌آهن اصفهان، برند معتبر و مورد قبول کامل سازمان نظام مهندسی است، به‌گونه‌ای که مهندسان محاسب در بازرسی‌های خود وقتی در ساختمان با محصولات ذوب آهن روبه‌رو می‌شوند، نسبت به کیفیت آن اطمینان کامل دارند.
وی افزود: وجود محصولات غیراستاندارد در بازار یک معضل نگران‌کننده است و به دلیل نرخ پایین مورداستفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد.
عسکری تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی اصفهان آمادگی دارد با ذوب آهن اصفهان، نشست‌های تخصصی برگزار کند تا محصولات استاندارد این شرکت به خوبی معرفی شود و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه انجام شود.
وی افزود: هم‌اکنون در مقایسه سازه‌های بتنی و فولادی، ترجیح مهندسان محاسب در اصفهان به سازه‌های بتنی است اما اگر ذوب آهن اصفهان که مورداطمینان محاسبان است، تنوع محصولات خود را افزایش دهد، می‌توانیم شاهد سازه‌های فولادی بیشتری در اصفهان باشیم. عسکری گفت: در استان‌های دیگر که از ذوب آهن فاصله دارند مانند خراسان رضوی، بیشتر ساختمان‌ها با سازه‌های فولادی ساخته می‌شوند، از این‌رو در اصفهان که از نعمت وجود ذوب آهن برخورداریم باید درباره ترویج سازه‌های فولادی اقدامات لازم انجام شود.

 

ظرفیت فنی بالایی در ذوب‌آهن وجود دارد

رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان پس از بازدید از خط تولید ذوب آهن اصفهان گفت: ظرفیت فنی بالایی در این شرکت وجود دارد که از آن بی‌خبر بودیم.
وی افزود: تیرآهن بال پهن که در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود، می‌تواند جایگزین تیرورق شده و ایمنی ساختمان را بسیار افزایش دهد. میلگرد این شرکت نیز با مقاومت بالا تولید می‌شود که اهمیت بسیاری در سازه‌های ساختمانی دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان افزود: این بازدیدها و تبادل اطلاعات باعث می‌شود که مهندسان صنعت ساختمان از کیفیت محصولات ذوب آهن آگاه شوند تا در طراحی و انتخاب محصول، به گونه‌ای عمل کنند که ضمن صرفه‌جویی، ایمنی ساختمان نیز افزایش یابد.

 

نظارت بر استاندارد و کیفیت محصولات فولادی کافی نیست

همچنین مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این دیدار گفت: نشست‌های ذوب‌آهن و سازمان نظام مهندسی برای تبادل نظر و تشریک مساعی بسیار مهم است و باید افزایش یابد.
وی افزود: در ایران با توجه به زلزله‌خیز بودن، باید به امنیت مسکن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم چراکه تلفات زلزله در کشور کمتر از یک جنگ نبوده است.
یزدی‌زاده با اشاره به اینکه کنترل‌ها و نظارت‌ها در امر مسکن بیشتر از گذشته است، افزود: متاسفانه توجه و نظارت بر استاندارد و کیفیت محصولات فولادی کافی نیست و این امر می‌تواند امنیت مردم را به مخاطره بیندازد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: باید قبل از بحران، اقدامات لازم را برای کنترل آن انجام دهیم اما متاسفانه بیشتر منتظر مانده‌ایم تا بحرانی مانند زلزله پیش بیاید و بعد به اهمیت مسائلی مانند ایمنی سازه‌ها پی می‌بریم که این امر هم موقت است و اقدام خاصی درنهایت انجام نمی‌شود.
یزدی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: درباره نرخ نیز متاسفانه نگاه به محصولات فولادی به گونه‌ای است که گویا این محصولات تعیین‌کننده نرخ مسکن یا لیدر بازار هستند، درحالی‌که محصولات فولادی، حدود ۵ درصد از نرخ تمام شده ساختمان را به خود اختصاص می‌دهد و مانند مواد غذایی نیستند که نیاز روزمره مردم باشند.
او خاطرنشان کرد: مجموعه این عوامل باعث شده نرخ فولاد واقعی و مناسب نباشد و همین امر رواج محصولات غیراستاندارد در بازار را نیز باعث شده است.
وی به تولید ریل ملی، تیرآهن بال پهن H۳۰۰ و بیم بلانک با بهره‌گیری از توان داخلی در ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: این شرکت به سمت تولید محصولات صنعتی می‌رود و در بخش ساختمان نیز تولید مقاطع صنعتی در اولویت است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: امسال قصد داریم سبد تیرآهن H را کامل کنیم تا امکان جایگزینی آن با تیرورق در بازار فراهم شود. هم‌اکنون تیرآهن H در مقاطع ۱۲۰ تا ۳۰۰ را تولید می‌کنیم و درتلاش برای تولید ۵۰۰ H هستیم همچنین یکی از دیگر برنامه‌های ما تولید ۵۰۰ I است. امیدوارم با تکمیل سبد این محصولات، با کمک سازمان نظام مهندسی، به‌تدریج تیرآهن‌های H را جایگزین تیرورق در بازار کنیم.
یزدی‌زاده در ادامه گفت: این شرکت هم‌اکنون به لحاظ فنی و فناوریک شرایط خوبی دارد و آماده است تا نقش مهم‌تری را نسبت به گذشته در صنعت ساختمان ایفا کند و امیدوارم با همکاری و همفکری با سازمان نظام مهندسی، گام‌های موثری برداریم.
وی ادامه داد: این همکاری می‌تواند منجر به نتیجه بسیار خوبی شود ازجمله اینکه تلاش کنیم تا محصولات غیراستاندارد از بازار حذف شوند و بسیار خوب است که این امر از اصفهان آغاز شود.

عناوین برگزیده