تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۵۴۳۷
سرویس خبر : انرژی

ارزیابی فنی تبادل برق ایران، آذربایجان و روسیه انجام می‌شود

ارزیابی فنی تبادل برق ایران، آذربایجان و روسیه انجام می‌شود
‌می‌متالز - معاون نخست وزیر آذربایجان گفت: درخصوص سنکرون کردن برق سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه تبادل نظر صورت گرفت و قرار شد یک شرکت ایرانی ارزیابی فنی و اقتصادی این مهم را انجام دهد.

به گزارش می‌متالز، شاهین مصطفی‌یوف، معاون نخست وزیر آذریابجان در دیدار با وزیر نیروی ایران با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و آذربایجان بسیار گسترده است، گفت: در همین راستا در حوزه‌های آب وبرق نیز همکاری‌های قابل توجهی بین دوطرف برقرار است. از جمله می‌توان به پروژه خداآفرین و قیزقلعه‌سی اشاره کرد.

معاون نخست وزیر و رئیس آذری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان با اشاره به تبادل نظر صورت گرفته در دیدار مشترک با وزیر نیرو برای توسعه همکاری‌ها در زمینه انرژی، افزود: در مورد احداث نیروگاه‌ها نیز شاهد برقراری همکاری بین دو کشور ایران و آذربایجان هستیم.

وی یادآور شد: همکاری بسیار خوبی بین ایران و آذربایجان در حوزه آب برقرار شده است؛ به طوری که حدود سه سال پیش در آذربایجان جشن همکاری پنجاه ساله با ایران در حوزه آب برگزار شد.

مصطفی‌یوف بیان کرد: درباره اجرای توافق مارازاد و اردوباد که در سال ۲۰۱۴ به امضا رسیده تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد با سرعت عمل بیشتری این مهم انجام شود.

وی افزود: ارتباط الکتریکی ایران و آذربایجان در پنج نقطه برقرار است و توافق شد در این باره همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد؛ همچنین درخصوص سنکرون کردن برق سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه تبادل نظر صورت گرفت و قرار شد یک شرکت ایرانی ارزیابی فنی و اقتصادی این مهم را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین