تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۷۶۶۸۲
سرویس خبر : انرژی

صادرات ۱۰۰ مگاواتی برق به پاکستان

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق گفت: باز شدن دالان ارتباطی زنگزور، قطعا در روند فعالیت‌های تبادل برق با کشور‌های آسیای میانه تاثیرگذار خواهد بود. مصطفی رجبی مشهدی، درباره وضعیت صادرات برق با توجه به وارد مدار شدن نیروگاه‌های جدید در کشور اظهار کرد: نیروگاه‌های جدید قطعا در تراز انرژی برق کشور و در نتیجه مثبت شدن روند صادرات برق اثرگذار هستند.

به گزارش می‌متالز، با برطرف شدن کامل ناترازی تولید و مصرف برق در کشور، به‌طور چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای تغییرات مهم و اصلی در روند صادرات برق اتفاق خواهد افتاد. وی درباره وضعیت صادرات برق به پاکستان و افغانستان گفت: صادرات برق و گاز به کشور‌های افغانستان و پاکستان طبق روال گذشته و براساس قرارداد‌های تهاترشده ادامه دارد. سخنگوی صنعت برق از افزایش صادرات به پاکستان خبر داد و افزود: در آینده نزدیک و با تبادل قرارداد جدید میزان صادرات برق به کشور پاکستان ۱۰۰مگاوات افزایش می‌یابد. وی در ادامه درباره تاثیر اجرای پروژه زنگزور در آسیای میانه بر تبادل برق ایران با کشور‌های شمال خزر، از جمله ارمنستان بیان کرد: ارمنستان یکی از کریدور‌های مهم ارتباطی شمال-جنوب با کشور ماست و صنعت برق و گاز به دلیل ارتباط طولانی مدت با این کشور، از این قاعده مستثنی نیست و تجربه تبادل برق به مدت ۲۵سال و تهاتر گاز به مدت ۱۳سال با کشور ارمنستان را داریم.

باز شدن دالان ارتباطی زنگزور، قطعا در روند این فعالیت‌ها تاثیرگذار خواهد بود. رجبی مشهدی همچنین به وضعیت تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: هرسال با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی مجبور به استفاده از سوخت مایع هستیم. امسال هم تاکنون روند تکمیل مخازن سوخت مایع نیروگاهی مناسب بوده، به نحوی که در بخش نفت گاز یا گازوئیل بیش از ۵۲‌درصد تکمیل شده است. با ادامه این روند ان‌شاءالله بتوانیم تا شروع دوره سرد سال که از ابتدای آذرماه است مخازن را تکمیل کنیم و مشکلی در تامین برق مشترکان نداشته باشیم. وی تاکید کرد: در حال حاضر در نیروگاه‌های کشور بیش از ۹۵درصد از سوخت گاز و کمتر از ۵‌درصد از سوخت مایع استفاده می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده