تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۷۶۵۲۸
سرویس خبر : انرژی

اوکراین صادرات برق به اتحادیه اروپا را متوقف کرد

‌می‌متالز - حملات هوایی اخیر روسیه و آسیب به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، دولت این کشور را مجبور به قطع صادرات برق به اتحادیه اروپا کرده است.

به گزارش می‌متالز، حملات هوایی اخیر روسیه و آسیب به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، دولت این کشور را مجبور به قطع صادرات برق به اتحادیه اروپا کرده است.

بر اساس این گزارش، حملات روسیه یک منبع تأمین برق را که کی‌یف ادعا می‌کند به شرکای آن کمک می‌کرد تا اتکای خود به برق تولید شده با گاز طبیعی روسیه را کاهش دهند، حذف کرد.

وزارت انرژی اوکراین روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات موشکی امروز که به پست‌های تولید حرارتی و برق اصابت کرد، اوکراین را مجبور کرد صادرات برق را از ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ به حالت تعلیق درآورد تا سیستم انرژی خود را تثبیت کند.

این وزارتخانه تأکید کرد که حتی در پی از دست دادن کنترل نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا Zaporozhye و در اختیار گرفتن آن توسط نیرو‌های روسیه در ماه مارس، کی‌یف توانسته بود به تعهدات صادراتی خود به شرکای اتحادیه اروپا عمل کند، اما حملات روز دوشنبه بزرگترین حملات در کل این درگیری بود.

آلمان گالوشچنکو، وزیر انرژی اوکراین، گفت: حالت بدبینانه این است که کل زنجیره تامین (برق) مورد آسیب قرار گرفته است. این زنجیره هم شامل سیستم‌های توزیع برق و هم تولید می‌شود.

وی افزود: هدف دشمن این است که اتصال مجدد برق از منابع دیگر را دشوار کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که حملات هوایی روز دوشنبه به کی‌یف و دیگر شهر‌های بزرگ اوکراین - که زیرساخت‌های نظامی، انرژی و ارتباطات را هدف قرار می‌دهند - در پاسخ به حمله اوکراین به پل استراتژیک کریمه در روز شنبه انجام شد.

با این حال، گالوشچنکو، مسکو را متهم کرد که در انتقام از کمک کی‌یف به کشور‌های دیگر برای کاهش وابستگی خود به روسیه، «ترور انرژی» به راه انداخته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده