تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۵۴۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طغیانی:

درخواست‌های زیادی جهت تامین سرمایه از بورس صورت می‌گیرد ولی مجوز‌ها به سختی صادر می‌شود

درخواست‌های زیادی جهت تامین سرمایه از بورس صورت می‌گیرد ولی مجوز‌ها به سختی صادر می‌شود
‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر درخواست‌های زیادی جهت تامین سرمایه از بورس صورت می‌گیرد، اما مجوز‌ها به سختی صادر می‌شود، گفت: همچنین بسیاری معتقدند اخذ مجوز برای ایجاد کارگزاری سخت است؛ بنابراین فرآیند‌های درونی بازار سرمایه، فرآیند‌های دشواری است و باید تسهیل شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی طغیانی، با اشاره به مشکلات ساختاری بازار سرمایه و توجه مدیران جدید این سازمان برای رفع این مشکلات، ضمن تاکید بر این نکته که قدری از مسائل و مشکلات در بازار سرمایه به مدیریت این بازار وابسته است، ادامه داد: اتفاقا مدیریت صحیح بازار سرمایه، تسهیلگر سرمایه‌های جدید و تسهیل‌گر ورود فرایند سرمایه‌گذاری در این بازار خواهد شد.

نماینده مردم «اصفهان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر درخواست‌های زیادی جهت تامین سرمایه از بورس صورت می‌گیرد، اما مجوز‌ها به سختی صادر می‌شود، بیان کرد: همچنین بسیاری معتقدند اخذ مجوز برای ایجاد کارگزاری سخت است؛ بنابراین فرآیند‌های درونی بازار سرمایه فرایند‌های دشواری است و باید تسهیل شود.

این نماینده مجلس شورای با اشاره به مدیریت بازار سرمایه، بیان کرد: به عنوان مثال این مدیریت باید در صورت محدود شدن دامنه نوسان، فرآیند‌های بعدی را به موقع باز کند تا اگر بازار امکان جبران دارد، این موضوع مد نظر قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقعات در رابطه با مدیریت جدید بازار سرمایه بیان کرد: فرآیند بازار سرمایه باید بر اساس مدیریت جدید تسهیل شود، چه از جهت اجرایی و چه از جهت صدور مجوز برای فعالین این بازار.

طغیانی با بیان اینکه دولت و مجلس باید در بحث اصلاح قوانین و قاعده‌گزاری‌های جدید در بازار سرمایه مراقبت کنند، بیان کرد: نباید قانون‌گذاری و قاعده‌گذای‌های جدید به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه لطمه وارد کند. از این رو یک مصوبه در شورای پول و اعتبار و یا بانک مرکزی و یا دولت و یا تعیین یک نرخ خوراک بدون اینکه نظر سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب و کار گرفته شده باشد و یا زمان مناسب برای جبران به آنها داده شده باشد، قطعاً می‌تواند آثار سویی در این بازار داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ملاحظات در رابطه با خسارات به بازار سرمایه مد نظر قرار گیرد، ادامه داد: همچنین تصمیمات خلق‌الساعه و تصمیمات یک‌باره و تصمیماتی که پیرو آن زمان کافی به سهامداران داده نمی‌شود، به بازار ضرر وارد می‌کند. بازار سرمایه آنقدر که از ریسک‌های بیرونی آسیب می‌بیند از تصمیم گیری‌های داخلی نیز آسیب می‌بیند که باید جلوی آن گرفته شود.

طغیانی با بیان اینکه مدیریت بازار سرمایه مستلزم تعامل بین دولت و عناصر تصمیم‌گیری است، ادامه داد: به واقع برخی از مسائل باید در موعد تصمیم‌گیری‌ها با تعامل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین