تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۴۱
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۵۴۸۲
وزیر راه:

افزایش تردد ناوگان جاده‌ای در مرز آستارا

افزایش تردد ناوگان جاده‌ای در مرز آستارا
‌می‌متالز - وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: باید میزان پذیرش ناوگان جاده‌ای به صورت روزانه در مرز آستارا به ۱۰۰۰ دستگاه افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، فرزانه صادق وزیر راه‌وشهرسازی در نشست با شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه توسعه ارتباط با جمهوری آذربایجان از اهمیت و جایگاه بالایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است گفت: اطمینان دارم که این مناسبات با تلاش‌های ایران و آذربایجان و در راستای منافع دو کشور بیش از پیش ارتقاء خواهد یافت.

وی ادامه داد: مراتب خرسندی خود را از بازگشایی مجدد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران اعلام می‌کنم و آمادگی داریم تا مناسبات دو کشور را در همه بخش‌ها توسعه دهیم.

وی اظهار کرد: همچنین آماده‌ایم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در تهران برگزار کنیم تا همه زمینه‌های همکاری مرور شود. خوشبختانه همکاری در کلیه زمینه‌های حمل‌ونقل، لجستیک و همینطور در پروژه‌های زیرساختی به طور مستمر در جریان است.

صادق اظهار کرد: ما اقدام برای ساخت راه آهن رشت - آستارا را آغاز کرده‌ایم که نقطه عطفی برای توسعه کریدور شمال - جنوب است و مشارکت دولت آذربایجان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی منتهی به این مسیر اهمیت بالایی دارد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با توجه به ظرفیت‌های مرزی موجود در بخش جاده‌ای پیشنهاد می‌کنم میزان پذیرش ناوگان جاده‌ای به‌صورت روزانه در مرز آستارا به ۱۰۰۰ دستگاه، در بیله سوار ۸۰۰ دستگاه، در جلفا به ۷۰۰ دستگاه و در پلدشت به ۶۰۰ دستگاه افزایش یابد.

او بیان کرد: لازم است تفاهم نامه جامعی در خصوص همکاری دو کشور در بخش حمل‌ونقل تهیه شود که همان‌طور که زیر ساخت‌ها توسعه می‌یابند جریان حمل‌ونقل نیز سرعت یابد.

صادق گفت: می‌توانیم ظرف یک ماه آینده ترتیب برگزاری جلسه و تهیه این تفاهم‌نامه را بدهیم. همچنین لازم است نقشه راه دستیابی به هدف‌گذاری ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا بین دو کشور در سال تهیه شود.

او یادآورشد: درخصوص توسعه همکاری‌های بندری و دریانوردی لازم است نشست مشترک کارشناسی جهت نهایی‌سازی پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری ظرف یک ماه آینده برگزار گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین