تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۵۵۰۵
سرویس خبر : اجتماعی
شهردار منطقه ۱۸؛

کنترل بازار آهن شادآباد از دست شهرداری خارج است

کنترل بازار آهن شادآباد از دست شهرداری خارج است
‌می‌متالز - شهردار منطقه ۱۸ گفت: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بازار آهن شادآباد را ساماندهی کند و هر موقع ورود کردیم، هیچ گونه همکاری با شهرداری از سوی کسبه صورت نگرفت.

به گزارش می‌متالز، محمدجواد خسروی روز سه‌شنبه در دویست‌وهفتادوسومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: بار‌ها به مالکین بازار آهن در خصوص مخاطرات آن هشدار دادیم ولی اکثرا همکاری نکردند به خاطر عدم همراهی‌ها شاهد حریق در این بازار و از بین رفتن ۱۲۰ واحد تجاری بودیم.

وی به جان‌باختن سه کارگر در این حادثه اشاره کرد که یکی از آنها از اتباع خارجی بود، افزود: اگر جلوی این اتفاقات با ایمن‌سازی گرفته نشود تبعات به مراتب بدتری در آینده شاهد خواهیم بود.

خسروی با اعلام اینکه تنها ۲۰ نفر از این ۶ هزار مالک این بازار برای ایمن‌سازی اقدام کردند، اضافه کرد: هر جا مردم در کنار شهرداری ایستادند، اتفاق خوبی افتاد.

به گفته وی، در ابتدای فعالیت در شهرداری منطقه ۱۸، سالیانه ۱۰ پروانه ساخت‌وساز هم در محله یافت آباد صادر نمی‌شد و اعتقادی به دریافت پروانه نداشتند، اما امروز به صدور سالیانه ۳۰۰ پروانه رسیده‌ایم سال قبل ۷۰۰ پروانه در منطقه ۱۸ صادر شد که ۳۰۰ پروانه آن مربوط به یافت آباد است.

شهردار منطقه ۱۸ با تاکید بر اینکه بخشی از تخلفات بازی با جان مردم است، تاکید کرد: دریافت مجوز برای ورود به این بخش‌ها یک ماه زمان می‌برد و وقتی می‌خواهیم وارد ساختمان شویم به دلیل اینکه باز هم اجازه ورود نمی‌دهند باید مجددا مجوز بگیریم از سویی دیگر صدور رای کمیسیون ماده ۱۰۰ هم زمان ۶ ماهه دارد.

وی ادامه داد: ما آرای قلع طبق ماده ۱۰۰ زیادی در شهر تهران داریم، اما نمی‌توانیم ساختمان‌هایی که افراد در آن ساکن هستند را تخریب کنیم تقاضای ما این است که اگر می‌خواهیم خلازیر‌ها در تهران شکل نگیرد فاصله زمانی صدور مجوز‌ها را کاهش دهیم.

خسروی با بیان اینکه هفته‌ای نیست که نیرو‌های ما در برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز با اراذل و اوباش درگیر نشوند و آسیب نبینند، گفت: هیچ گونه حمایت قضایی از ما وجود ندارد و هیچ همکاری از فراجا شاهد نیستیم حتی یک سرباز هم به ما نمی‌دهند.

شهردار منطقه ۱۸ افزود: ما برای اجرای یک رای دست به دامان یگان حفاظت شهرداری شدیم متاسفانه کمترین میزان همکاری را از فراجا شاهد بودیم ولی اگر کمک نکنند وضعیت ساخت‌وساز غیرمجاز و عدم همکاری با شهرداری به همین منوال ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تهران

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین