تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۷
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۵۶۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
پیرو اصلاحیه نرخ گاز؛

شرکت‌های سیمانی شفاف‌سازی کردند

شرکت‌های سیمانی شفاف‌سازی کردند
‌می‌متالز - پیرو اصلاحیه نرخ گاز مصرفی صنایع در شهریورماه توسط معاون برنامه ریزی وزارت نفت برای سال ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳، شرکت‌های سیمانی میزان سودآوری از این محل را افشا کردند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت در خصوص بازنگری نرخ گاز صنعتی در شهریورماه سال جاری اطلاع‌رسانی کرده است.

این بازنگری مربوط به سال‌های ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ بوده و شرکت‌های فعال در صنعت سیمان نیز به‌تفصیل از سودآوری حاصل از این اصلاحات پرده برداشته‌اند. شایان ذکر است که مصوبه ۱۶۸۵۰ هیات وزیران درباره نرخ گاز سهم‌داران صنعتی که در تاریخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ به تصویب رسید، به موجب حکم دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ باطل اعلام شد.

در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳، معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت اصلاحات جدیدی در نرخ گاز صنایع برای سال‌های مذکور صادر کرد. این اصلاحات به‌واسطه رسیدن قبض‌های مصرف گاز از شرکت گاز استان‌های مختلف، از جمله کرمانشاه، خراسان جنوبی، فارس و سمنان، به حساب بستانکار این شرکت‌ها لحاظ گردید و مطابق با استاندارد‌های حسابداری مربوطه ثبت خواهد شد.

همچنین، دریافت قبض‌های گاز از شرکت‌های گاز در استان‌های مختلف نظیر سیستان و بلوچستان، خوزستان، لرستان و البرز نیز به‌عنوان تعدیل نرخ در حساب‌های شرکت ثبت شده است. به‌علاوه، مبلغ مربوط به تعدیل نرخ گاز در صورتحساب‌های ارسالی از ادارات گاز شهرستان‌های مختلف، ازجمله مسجد سلیمان و بیجار نیز به عنوان طلب شرکت ثبت و منعکس شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین