تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۳۵۵۶۸
سرویس خبر : انرژی

تخلفات در شستا و تیپیکو با جدیت پیگیری می شود

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و یکی از امضا کنندگان طرح تحقیق و تفحص از شرکت شستا و شرکت های زیر مجموعه آن گفت: تحقیق و تفحص از شستا و تیپیکو با جدیت دنبال خواهد شد و موارد تخلف در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
تخلفات در شستا و تیپیکو با جدیت پیگیری می شود

به گزارش می متالز، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و یکی از امضا کنندگان طرح تحقیق و تفحص از شرکت شستا و شرکت های زیر مجموعه آن گفت: تحقیق و تفحص از شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) و تیپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین) با جدیت دنبال خواهد شد و موارد تخلف در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد. مردم و بازنشستگان عزیز مطمئن باشند ذره ای از حقوق آنها کوتاه نخواهیم آمد و با تمام وجود تک تک تخلفات را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم اورامانت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مجلس نظارت بر عملکرد شرکت های دولتی است تصریح کرد: مجلس به منظور صیانت از بیت المال تخلفات مطرح شده در شستا را به دقت بررسی خواهد کرد.

وی با انتقاد از مدیریت شستا افزود: آقایان به صورت اتوبوسی برخی از مدیران شستا و زیر مجموعه ها را برکنار کرده و افرادی را در پستهای حساس قرار دادند که هیچ شناختی از حوزه خود نداشته اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از موارد مهم در انتخاب مدیران دارا بودن تخصص است که متاسفانه در گزینش مدیران منصوب شده چنین چیزی رعایت نشده است.

وی افزود: مدیرعامل فعلی شستا پیشتر مدیرعامل تیپیکو از شرکت های تابعه شستا بوده که در جریان تسویه بدهی سنگین دختر یکی از وزرای دولت نیز اهمال کرده که در جریان تحقیق و تفحص نیز مجلس به آن ورود خواهد کرد.

نادری با انتقاد از کارایی این مجموعه اقتصادی بزرگ افزود: شستا با وجود دارایی بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد تومان حدود ۳ درصد سود داده که این واقعا فاجعه است و باید فکری جدی در این رابطه کرد. سوالی که اینجا مطرح میشود این است که لزوم وجود این مجموعه بزرگ‌اقتصادی با حاشیه های بسیار،میزان تخلفات گسترده و کارایی بسیار ضعیف و پایین چیست؟

۹ نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخواست تحقیق و تفحص از شرکت شستا و شرکت های تابعه را در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه امسال را به این کمیسیون مجلس ارائه داده اند.

عناوین برگزیده