تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۵۵۷۵۳

کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل ریلی بار از امیرآباد تا بندرعباس

کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل ریلی بار از امیرآباد تا بندرعباس
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت راه‌ آهن از کاهش ۵۰درصدی تعرفه حمل بار از بندر امیرآباد به بندرعباس خبر داد و گفت: با ۲۰ میلیون دلار می‌توانیم ۸ واگن خودکشش وارد کنیم.

به گزارش می‌متالز، جبارعلی ذاکری اظهار کرد: با توجه به اهمیت ترغیب بازرگانان و فعالان اقتصادی به ترانزیت ریلی و جایگاه مهم بندر امیرآباد در کریدور شمال-جنوب تعرفه حمل ریلی بار‌های داخلی بین بندرامیرآباد و بندرعباس ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود: علاوه بر حمایت از حمل ریلی بار، در تلاشیم با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه جابه‌جایی مسافر نیز تحول ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که ویترین راه‌ آهن بخش حمل‌ونقل مسافر است، تصریح کرد: این در حالی است که طی چند دهه اخیر به دلیل محدودیت‌های تعرفه‌ای نتوانسته‌ایم رشد مطلوبی در این بخش داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر سرمایه‌گذاران پای کار باشند حاضریم در این زمینه همکاری کنیم؛ با ۲۰ میلیون دلار نقدینگی می‌توان ۲ رام ریل‌باس با کیفیت را وارد خط کرد.

ذاکری اظهار کرد: به این شکل بخش دولتی تصدی‌گری در این بخش را کنار می‌گذارد و با ایفای نقش حمایتی به رونق جابه‌جایی ریلی مسافر کمک می‌کند. تعرفه‌گذاری نیز در نظام عرضه و تقاضا انجام می‌شود.

هر رام ریل‌باس شامل ۴ واگن خودکششی است. بنابر این به گفته معاون وزیر راه‌وشهرسازی ۲۰ میلیون دلار نقدینگی برای واردات ۸ واگن خودکشش نیاز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده