تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۵۵۸۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون استاندار کرمان:

فولادی‌ها هر چه سریع‌تر شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر را تشکیل دهند

فولادی‌ها هر چه سریع‌تر شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر را تشکیل دهند
‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه شرکت‌های خطرپذیر بر روی شرکت‌های کوچک با ظرفیت رشد بالا سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: شرکت‌های خطرپذیر در شرکت ملی مس تشکیل شده است و در فولاد هم باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود.

به گزارش می‌متالز، امیر حسن‌زاده در صدوسومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع راهکار‌های رفع میانه گمشده در استان اظهار کرد: ارتقای صنایع بزرگ و کوچک در شورای تأمین، شورای معادن و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان تصویب شده است.

وی بیان کرد: کمیته حمایت از صنایع کوچک و متوسط را راه‌اندازی کردیم و سپس تبدیل به گروه کاری حمایت از صنایع شد که با حضور تیم اقتصادی استان کرمان در شهرک‌های صنعتی مختلف برای رفع موانع تولید و همچنین ارتباط بین شرکت‌ها گام برداشتیم، زیرا هیچ‌وقت شرکت‌های معدنی در کنار هم نبودند.

حسن‌زاده از تصویب طرح خرید شرکت‌های بزرگ کرمان از تولیدات داخل استان سخن به میان آورد و ابراز داشت: آمار خرید ۵ هزار میلیاردتومانی شرکت‌ها از داخل استان را اعلام کرده‌اند، اما این رقم هنوز کم است و باید بیشتر باشد.

وی ادامه داد: سامانه سپنتاک طراحی و راه‌اندازی شده است و نیاز‌های استان کرمان در این سامانه بارگذاری می‌شود و واحد‌های آی‌تی و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی می‌توانند در این سامانه عضو شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت خطرپذیر در شرکت‌های بزرگ را پیشنهاد داده‌ایم، بیان داشت: شرکت‌های خطرپذیر در شرکت ملی مس تشکیل شده است و در فولاد هم باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اطلاعات کافی در زمینه مواردی مانند تأمین مالی و یا تأمین مالی از بازار سرمایه را ندارند، خواستار ارائه آموزش‌های مرتبط از سوی اتاق بازرگانی استان کرمان به آنها شد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده