تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۵۸۱۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افزایش ۳۰ درصدی فروش شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران

افزایش ۳۰ درصدی فروش شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران
‌می‌متالز - مدیر اجرایی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران گفت: میزان فروش غرفه‌داران این نمایشگاه بین‌المللی در سال جاری نسبت به نمایشگاه پانزدهم بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، «محمد حلاجیان» روز شنبه افزود: هشت هزار و ۷۰۰ نفر از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران بازدید کردند که این تعداد نسبت به دوره قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه پنج درصد از کل فضای فیزیکی نمایشگاه در اختیار شرکت‌های خارجی بود، ادامه داد: نمایشگاه سنگ ایران تبدیل به مرجع سنگ شده و همچنین در سطح بین‌المللی نیز معرفی شده است.

مدیر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران با اشاره به فعالیت ۶ هزار واحد فرآوری سنگ در کشور، تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در محلات فرصتی برای معرفی معادن جدید است.

حلاجیان نمایشگاه سنگ ایران را چهارمین نمایشگاه سنگ جهان عنوان کرد و گفت: در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران بیش از ۴۰ هزارتُن سنگ عرضه شد.

وی تصریح کرد: حضور ۵۰۰ معدن از ۲۵ استان شرایط را برای معرفی سنگ معدن‌دار به کارخانه‌دار و همچنین یافتن سنگ مورد نیاز کارخانه فراهم کرد.

مدیر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران با اشاره به اینکه به شعار «سنگ به سوی بازار جهانی» نزدیک شده‌ایم، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های سنگ ایران به مشتریان خارجی است.

حلاجیان با اشاره به امضای تفاهمنامه بین انجمن سنگ ایران و انجمن سنگ روسیه در این دوره از نمایشگاه، افزود: برای نخستین بار هیات تجاری از انجمن سنگ روسیه در نمایشگاه حضور پیدا کردند و این تفاهمنامه در افزایش صادرات سنگ و خدمات فنی و مهندسی تاثیرگذار است.

وی گفت: پایانه صادراتی سنگ، ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری بهره‌برداری شود.

شهرستان محلات در استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ‌نما در کشور است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری اراک قرار دارد.

۷۰ معدن فعال سنگ در شهرستان محلات وجود دارد که ذخیره قطعی ماده معدنی آنها حدود ۳۰ میلیون تن و میزان برداشت سالانه از این معادن ۲ میلیون تن است.

بیش از ۲ درصد سنگ ساختمانی و هشت درصد سنگ تراورتن جهان در محلات تولید می‌شود و ۲۸۰ واحد فرآوری با ظرفیت ۱۸ میلیون مترمربع سنگ در محلات فعالیت دارند که ۱۳ درصد تولید کشور در این خطه انجام می‌شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران ۱۷تا ۲۰ مهرماه جاری در محل نمایشگاه سنگ نیم‌ور محلات برگزار شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین