تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۵۸۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تجارت هند و آفریقا تحت تأثیر تحولات بین ایران و اسرائیل

تجارت هند و آفریقا تحت تأثیر تحولات بین ایران و اسرائیل
‌می‌متالز - به گفته مقامات دهلی نو، تشدید تنش‌های نظامی بین ایران و اسرائیل نه تنها صادرات هند به غرب آسیا را در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه بر تجارت این کشور با آفریقا نیز تأثیر می‌گذارد.

به گزارش می‌متالز، به گفته مقامات دهلی نو، تشدید تنش‌های نظامی بین ایران و اسرائیل نه تنها صادرات هند به غرب آسیا را در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه بر تجارت با آفریقا نیز تأثیر می‌گذارد.

مقامات دولتی هند می‌گویند صادرات این کشور به آفریقا آسیب خواهد دید، زیرا حجم قابل توجهی از محموله‌های خروجی هند به امارات متحده عربی - یک مقصد میانی اصلی برای حمل و نقل به آن منطقه - ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش، هند طی هفت ماه اول سال مالی جاری ۱۰ درصد از کالا‌های خود را به آفریقا به ارزش ۱۳.۹ میلیارد دلار صادر کرده است.

وزارت بازرگانی این کشور از نزدیک تنش‌های بین ایران و اسرائیل را دنبال می‌کند و هرگونه تحولات مرتبط با آن را نیز در رادار خود رصد می‌کند.

گفتگو‌های دولت هند با صادرکنندگان آغاز شده است تا احساسات آنها را ارزیابی کند و تأثیر بالقوه آن بر تجارت را با توجه به اختلال در حمل‌ونقل، وابستگی هند به واردات نفت و همچنین کالا‌های کلیدی بررسی کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین