تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۵۸۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / رشد اونس جهانی کار دست بازار طلا داد/ سکه‌های سنگین دو میلیون تومان گران شدند

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / رشد اونس جهانی کار دست بازار طلا داد/ سکه‌های سنگین دو میلیون تومان گران شدند
‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه در شروع به کار بازار‌ها در اولین روز هفته با افزایش‌های میلیونی بازگشایی شد و قطعات سکه را به کانال‌های قیمتی بالاتر سوق داد. در زمان بسته بودن بازار‌های داخلی، اونس جهانی طلا رشد بیش از ۳۰ دلاری داشت و همین موضوع باعث شد بازار طلا سقف‌های قیمتی جدیدی را تجربه کند.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا و سکه در شروع به کار بازار‌های داخلی در روز شنبه با افزایش‌های میلیونی در سقف‌های قیمتی جدید بازگشایی شد. روند صعودی بازار طلا با افزایش بیش از ۳۰ دلاری اونس جهانی طلا در روز جمعه و بسته بودن بازار‌های داخلی رخ داد و تمام قطعات سکه غیر از سکه گرمی را در کانال‌های قیمتی بالاتر نشاند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / رشد اونس جهانی کار دست بازار طلا داد/ سکه‌های سنگین دو میلیون تومان گران شدند

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در هفته‌های گذشته بازار طلا افزایش قیمت چشمگیری پیدا کرد و متناسب آن حباب سکه نیز صعود‌های سنگینی داشت. معامله‌گران معتقدند در مقطع فعلی با توجه به ناپایداری سیاسی آمریکا به دلیل قرارگیری در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، قیمت طلای جهانی ممکن است نوسانات زیادی پیدا کند. به دلیل این موضوع بازار داخلی نیز پرریسک است و خرید از بازار طلا چندان پیشنهاد نمی‌شود.

قیمت اونس جهانی طلا به دلیل تعطیلی پایان هفته بازار‌های جهانی روی رقم ۲۷۲۰ دلاری و اونس نقره روی قیمت ۳۳ دلار ۶۶ سنتی ثابت است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۶۹ هزار و ۱۸۰ تومانی معامله شد و کاهش ۱۵۰ تومانی پیدا کرد.

فقط سکه گرمی تغییر کانال نداد

قیمت سکه امامی شنبه ۲۸ مهر با رشد یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی دو کانال بالاتر نشست و روی رقم ۵۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت سکه بهار با افزایش یک میلیون و ۹۳۵ هزار تومانی همانند سکه امامی دو کانال بالاتر معامله شد و به کانال ۴۷ میلیون تومانی صعود کرد. این قطعه در اولین روز هفته روی رقم ۴۷ میلیون و ۶۰۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم سکه با افزایش ۹۰ هزار تومانی به کانال ۲۹ میلیونی صعود کرد و با رقم ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه با رشد ۸۰۰ هزار تومانی در کانال ۱۹ میلیونی نشست و با رقم ۱۹ میلیون تومان معامله شد. سکه گرمی با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی روی رقم هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه‌های سنگین میلیونی رشد کرد

قیمت طلا روز شنبه افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار در کانال ۱۸ میلیونی تومانی پیشروی کرد. این مقدار طلا با رشد ۲۷۶ هزار تومانی با رقم ۱۸ میلیون و ۳۸۳ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۶۵ هزار و ۱۰۰ تومانی در محدوده چهار میلیون و ۲۴۴ هزار تومانی معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم چهار میلیون و ۱۸۷ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز شنبه در سکه‌های سنگین افزایش‌های میلیونی داشت. حباب سکه امامی یک میلیون و ۳۸۷ هزار تومان، سکه بهار یک میلیون و ۳۳۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۱۲ هزار تومان، ربع سکه ۶۵۶ هزار تومان و سکه گرمی ۷۹ هزار تومان افزایش یافت.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین