تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۵۸۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس هیئت عامل ایدرو:

توسعه همکاری‌های صنعتی با قاره آفریقا ضروری است

توسعه همکاری‌های صنعتی با قاره آفریقا ضروری است
‌می‌متالز - رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: با توجه به نیاز صنایع تانزانیا به زیرساخت‌های صنعتی، همکاری در این حوزه‌ها با بخش دولتی و خصوصی این کشور ضروری است.

به گزارش می‌متالز، فرشاد مقیمی در پنجمین نشست مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا با اشاره به اینکه توسعه همکاری‌های صنعتی با قاره آفریقا جزو برنامه‌های اصلی وزارت صمت به‌شمار می‌رود، افزود: در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری‌های صنعتی با کشور‌های آفریقایی با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، بخش عمده نیاز‌های صنعتی تانزانیا مربوط به زیر ساخت‌های حمل ونقل، انرژی، مواد اولیه و ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی و صنایع دارویی است.

رئیس هیات عامل ایدرو همچنین گفت: قرار است در زمان برگزاری کمیسیون، تفاهم‌نامه‌ای در حوزه توسعه مبادلات تجاری و صنعتی امضا شود.

گفتنی است، پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در دارالسلام پایتخت تانزانیا آغاز به‌کار کرد و تا ۲۹ مهر ادامه دارد؛ در زمان برگزاری این کمیسیون، قرار است ۱۱ سند در حوزه‌های مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی امضا شود.

تانزانیا دروازه ورود کالا‌های ایرانی به شرق آفریقاست و جزو نخستین کشور‌های این قاره بوده که آمادگی خود را برای پذیرش شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی اعلام کرده است.

تانزانیا کشوری با جمعیتی حدود ۶۰ میلیون نفری در کرانه شرقی آفریقا واقع است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین