تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۶۰۲۸
سرویس خبر : انرژی
زارعی:

باید مسیر افزایش استخراج از میادین مشترک نفتی و گازی هموار شود

باید مسیر افزایش استخراج از میادین مشترک نفتی و گازی هموار شود
‌می‌متالز - عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون موضوع افزایش استخراج از میادین مشترک نفتی و گازی را از وزرای مرتبط به جد مورد پیگیری قرار خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، غلامحسین زارعی، با بیان اینکه کشور مجهز به منابع اقتصادی زیادی است، بیان کرد: دولت نباید تنها برای تامین منابع خود به فکر اخذ مالیات از مردم باشد.

نماینده مردم «دشتی و تنگستان» با بیان اینکه نباید از داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور غفلت شود، ادامه داد: در حال حاضر کشور ذخایر عظیمی در موضوع نفت و گاز و دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به میادین مشترک نفتی و گازی ایران با کشور‌های متعدد بیان کرد: این میادین مشترک در شمال و در جنوب کشور و در خلیج فارس وجود دارند.

زارعی با بیان اینکه در جنوب و در خلیج فارس میادین متعدد نفتی و گازی داریم، بیان کرد: متاسفانه برخی از کشور‌ها در میادین مشترک، به دنبال افزایش استخراج نفت و گاز هستند و ما این حوزه را فراموش کرده ایم. این در حالیست که این مسئله می‌تواند پاشنه آشیل جذب منابع دولت قلمداد شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید تنها به اخذ مالیات از مردم عادت کند، بیان کرد: دولت در این بخش می‌تواند به راحتی مالیات خود را وصول کند، اما ممکن است از بحث استخراج و فروش نفت و همچنین توسعه میادین مشترک غافل شود.

عضو هیات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع افزایش استخراج از میادین مشترک نفتی و گازی را از وزرای مرتبط به جد مورد پیگیری قرار خواهد داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مسیر افزایش استخراج از میادین مشترک نفتی و گازی هموار شود، بیان کرد: در این صورت می‌توانیم منابع خوبی را از این بخش وصول کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از منابع نفتی و گازی ما در قالب میادین مشترک چپاول می‌شود. بالاخره این مساله از جمله حق و حقوق مردم ماست و باید جلوی از بین رفتن آن را بگیریم با تقویت زیرساخت‌ها در توسعه میادین مشترک می‌توانیم استحصال و استخراج نفت و گاز را به درستی مدنظر قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین