تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۶۰۳۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سعیدی:

گزارش علل تاخیر در ترخیص خودرو‌های وارداتی آماده می‌شود

گزارش علل تاخیر در ترخیص خودرو‌های وارداتی آماده می‌شود
‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: در رابطه با تاخیر ۶ ماهه ترخیص خودرو‌های وارداتی گلایه‌هایی مطرح شد واما هیچ کدام از مسئولان، مسئولیت آن را برعهده نگرفتند لذا مقرر شد کمیته صنعت در کمیسیون صنایع موضوع را بررسی و گزارش را به کمیسیون ارائه کند.

به گزارش می‌متالز، زهرا سعیدی‌مبارکه، در تشریح نشست امروز ۲۹ مهرماه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون با حضور نمایندگان گمرک، وزارت صمت، مسوولان بانک مرکزی، سازمان محیط زیست، انجمن واردکنندگان خودرو به بررسی وضعیت واردات خودرو و میزان تخصیص ارز خودرو‌های وارداتی مطابق با سیاست‌های کلان دولت و قانون ساماندهی خودرو به ویژه مواد (۴) در خصوص واردات خودر‌های نو و ماده ۱۱ آیین نامه‌های اجرایی در خصوص خودرو‌های کارکرده اختصاص داشت.

وی ادامه داد: در این نشست پیرامون موضوعات مطرح شده در خصوص اختصاص ارز به شرکت‌های وارد کننده خودرو و تامین ارز برای واردات ۶۵ هزار خودرو بحث و گفتگو صورت گرفت. اما نمایندگان در جلسه گلایه داشتند که چرا با وجود همه تاکیدات مسوولان واردات به کندی انجام شده و تسهیل نمی‌شود.

سعیدی‌مبارکه تاکید کرد: بانک مرکزی در این نشست در خصوص خودرو‌های ckd اعلام کرد که چه میزان تخصیص ارز صورت گرفته است در حالی که سقف تخصیص‌ها یک میلیارد دلار بوده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در رابطه با وضعیت بازار ارز نیز گفتگو صورت گرفته و نماینده بانک مرکزی تاکید کرد که نباید بازار نامتعادل شود. ازسوی دیگر گلایه‌هایی در خصوص تاخیر ۶ ماهه در ترخیص خودرو‌های وارداتی از گمرک مطرح شد؛ گمرک معتقد است خودرو‌ها حدودا سه روزه ترخیص می‌شوند. حال علت تاخیر و این که چرا هیچ دستگاهیی مسوولیت را بر عهده نمی‌گیرد مقرر شد، کمیته صنعت به صورت جدی وارد این چالش شود تا ضمن بررسی موضوعات گزارشی تهیه و ارائه کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین