تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۳۵۶۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل گمرک:

تراز تجاری پارسال مثبت ۱.۷ میلیارد دلار برآورد شد/کاهش واردات کالا‌های لوکس در گمرگات

می متالز - میراشرفی تراز تجاری سال گذشته را مثبت ۱.۷ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: صادرات غیرنفتی پارسال ۴۴.۳ و واردات ۴۲.۶ میلیارد دلار بود.
تراز تجاری پارسال مثبت ۱.۷ میلیارد دلار برآورد شد/کاهش واردات کالا‌های لوکس در گمرگات

به گزارش  می متالز به نقل از گمرک، مهدی میراشرفی رئیس گمرک ایران،  تراز تجاری سال گذشته را مثبت ۱.۷ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: صادرات غیرنفتی سال گذشته ۴۴.۳ و واردات ۴۲.۶ میلیارد دلار بود.

به گفته وی در بحث صادرات نسبت به سال قبل از آن ۵.۶ درصد کاهش داشتیم که بیشتر ناشی از تحریم‌ها بود.

میراشرفی ادامه داد: در بحث واردات نیز نسبت به سال ۹۶، ۲۱.۷ درصد کاهش داشتیم و عمده کاهش کالا‌های وارداتی مربوط به گروه کالا‌هایی مصرفی و لوکس بود که به طور یقین مصوبه هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت ورود یک هزار و ۳۳۹ قلم کالا در این امر موثر بود.

وی با اشاره به شرایط تحریم و تاثیر آن بر صادرات ادامه داد: در صورتی که مدیریت بهتری داشته و هماهنگی بین دستگاه‌ها را افزایش دهیم، می‌توانیم آثار تحریم را به حداقل رسانده و بهتر از آنچه که وجود دارد، تجارت خارجی را مدیریت کنیم.

میر اشرفی بیان کرد: توسعه صادارت غیرنفتی، تولید و صادرات و درخواست واردات در کمترین زمان از مهمترین مباحث در توسعه گمرک‌های کشور است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد