به گزارش میمتالز، دومین جلسه کارگروه بانکی شورای اطلاعرسانی وزارت اقتصاد امروز (سهشنبه ۲۲ آبانماه) به میزبانی بانک رفاه کارگران و با حضور اسماعیل للـهگانی، مدیرعامل این بانک و مدیران روابط عمومی شبکه بانکی و وزارتخانههای مرتبط برگزار شد.
در این نشست، موضوعاتی از جمله هماهنگی و تعامل با رسانه ملی به منظور تحقق اهداف سیستم بانکی با ایجاد بستر مناسب برای ارائه گزارش عملکرد، نظاممند کردن سیستم بانکی در نمایشگاههای مشترک و تنظیم منشور اخلاقی رسانهای مشترک بین مدیران عامل بانکها و بررسی مواضع رسانهها مورد بررسی قرار گرفت.
اسماعیل للـهگانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران در این نشست، گفت: باید گامهای اثربخشتری در راستای تشریح خدمات شبکه بانکی کشور برداریم و اقدامات بانکها بیش از پیش برای هموطنان اطلاعرسانی شود.
وی با بیان اینکه اقتصاد ایران بانکمحور است، اضافه کرد: هیچ پروژه متوسط به بالایی در کشور وجود ندارد که با حمایت شبکه بانکی اجرایی نشده باشد، اما متاسفانه تاکنون نتوانستهایم اقدامات حمایتی و فعالیتهای اثربخش بانکها در حوزه تولید و اشتغال کشور را به درستی برای مردم تشریح کنیم.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران افزود: به عنوان مثال بانکها بیش از ۱۳۱ همت تسهیلات قرضالحسنه پرداخت کردهاند که با رشد ۱۴۸ درصدی همراه است و یا شاهد تحقق هدف ۹۰ درصدی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری هستیم، اما این دستاوردها و سایر اقدامات حمایتی شبکه بانکی در حوزههای مختلف به ویژه حوزه مسوولیتهای اجتماعی کمتر به آگاهی مردم میرسد.
للـهگانی با اشاره به به طرح اتصال شبکههای پرداخت کارتی شتاب ایران و میر روسیه، گفت: این اقدام از دستاوردهای بانک مرکزی و شبکه بانکی و گامی بلند و مهم در راستای ایجاد یک همکاری اقتصادی یکپارچه در منطقه است.
وی ادامه داد: این پروژه در کنار سایر دستاوردهای شبکه بانکی باید به درستی اطلاعرسانی شود چرا که الگوی موفقی از به کارگیری و گسترش زیرساختهای بومی در تعاملات بینالمللی است و نشان میدهد که میتوان از طریق تکیه بر توان داخلی و استفاده از زیرساختهای پیشرفته بومی، تعاملات بینالمللی را توسعه بخشید.
للـهگانی تصریح کرد: روابط عمومی در زمره مشاغل سخت و زیانآور است و باید فضایی فراهم شود تا سختی کار کارگزاران این حوزه دیده و برای آن چارهجویی شود.
بر اساس این گزارش آرام رشیدی، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه گفت: لازم است از طریق همافزایی و برمبنای رویکردهای دولت چهاردهم در مسیر تشریح اقدامات و فعالیتهای شبکه بانکی گامهای اثربخشی برداریم.
وی افزود: روابط عمومیهای شبکه بانکی با ارائه روایت مستند از دستاوردها و اقدامات به مشتریان، تأثیر تعیینکنندهای در موفقیت سازمان دارند.
رشیدی بر ضرورت بهرهمندی از ظرفیتهای فضای مجازی در تشریح اقدامات و فعالیتهای بانکها تاکید کرد و گفت: اگر نتوانیم به نحو مؤثر از این ظرفیت استفاده کنیم فضا را در اختیار دیگران قرار میدهیم که علیه شبکه بانکی اخبار کذب منتشر کنند.
مصطفی قمریوفا، رئیس روابط عمومی بانک مرکزی نیز در این نشست تأکید کرد: بانک مرکزی بر اساس ماموریتهای مربوطه دفاع از شبکه بانکی را وظیفه خود میداند.
در ادامه این جلسه حاضران به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مطرح شده پرداختند.
منبع: شادا