به گزارش میمتالز، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: میزان کف عرضه محصولات فولاد مبارکه توسط کارگروه کالای پایه وزارت صمت تعیین شده و فولاد مبارکه به آنها عمل کرده است.
وی افزود: این شرکت شیوه تعیین قیمت پایه فعلی را محرک تقاضای کاذب میداند و بارها این موضوع را به اطلاع شورای رقابت و وزارت صمت رسانده است؛ اما کماکان این شیوه تعیین قیمت پایه بدون تغییر باقی مانده است.
حیدری گفت: برخی افراد رقابت صورتگرفته در بورس کالا را به افزایش قیمت محصولات فولاد مبارکه تعبیر میکنند که این اشتباه و غیرکارشناسانه است. وقتی قیمت پایه غیرواقعی تعیین میشود، رقابت ایجادشده را نمیتوان به افزایش قیمت فولاد مبارکه تعبیر کرد.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه سودآوری این شرکت را بهدلیل وجود زنجیره کامل معدن تا محصولات نهایی دانست و گفت: فولاد مبارکه منافع کلان کشور را بر سودآوری حاصل از افزایش قیمت مقطعی محصولات خود رجحان میدهد.
وی افزود: در شرایط رکود حاکم بر صنعت کشور، حمایتهای فولاد مبارکه از صنایع پاییندستی، صنایع مادر و پروژههای ملی در قالب فروش با حداقل میزان پرداخت نقدی و تمدید اعتبار اسنادی مشتریان بیسابقه بوده و هزینههای زیادی را برای شرکت ایجاد کرده است؛ اما معتقدیم باید در روزهای سخت در کنار مشتریان خود باشیم.
حیدری گفت: در شرایطی که در ششماهه ابتدایی سال محدودیت انرژی، بخش زیادی از صنعت فولاد را به تعطیلی کشاند، تداوم تولید خط نورد گرم و سرد فولاد مبارکه با هدف جلوگیری از التهاب بازار بود. این مهم هزینههای سنگینی به شرکت تحمیل کرد؛ اما امروز کمتر کسی از آن سخن میگوید.
وی ادامه داد: دولت علاوه بر تأمین نیاز داخل از فولاد مبارکه انتظار ارزآوری و صادرات دارد. علیرغم مشکلات موجود در بازارهای جهانی فولاد، ما توان ورود به بازارهای جدید و افزایش میزان صادرات خود را داریم؛ اما در دو سال اخیر، هرگاه به سمت توسعه صادرات رفتهایم، محدودیت برق و گاز و تکالیف داخلی مسیر صادراتِ بیشتر را متوقف کرده است.
منبع: فولاد مبارکه اصفهان