به گزارش میمتالز، داوود طالبی اظهار کرد: صنعت ریلی یکی از بخشهای بسیار مهم، حساس و حیاتی برای توسعه و پیشرفت کشور است و چنانچه زیرساختهای حملونقلی در یک کشور فعال نباشد، هیچ خدمت و تولیدی در آن کشور امکانپذیر نخواهد بود.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سیاستهای کلی ابلاغی به صنعت ریلی توجه ویژه داشتهاند، بهویژه در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه، به صراحت اولویت بخشی به صنعت ریلی و وصل شدن ریل به مبادی اقتصادی بار را مورد تاکید قرار دادهاند.
وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه نیز رهبر معظم انقلاب توجه ویژهای به موضوع حملونقل داشتهاند، افزود: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به طور قاطع، به دنبال توسعه بخشهای زیرساختی کشور است، اما در اجرا این امر بطور کامل محقق نشده است. متاسفانه بسیاری از قوانین به دلایل مختلف و نیز بوروکراسی اداری آن گونه که باید، اجرا نمیشود.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن در ادامه با بیان اینکه بهدلیل عدم پشتیبانی لازم و بهموقع در تامین منابع با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنیم، افزود: سال گذشته راه آهن کشور ۲۶۰۰ میلیارد تومان در بخش مسافری زیان دید، در حالی که تنها ۱۹۰ میلیارد تومان یارانه زیان مسافری برای راه آهن در نظر گرفته شده است.
طالبی با بیان اینکه میزان سرمایهگذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، گفت: استاندارد جهانی سرمایهگذاری در حوزه لجستیک ۱۶ درصد است در حالیکه هزینههای کشور در این رابطه حدود ۸.۵ درصد است و این بیانگر پایین بودن میزان سرمایهگذاری در این بخش است.
منبع: خبرگزاری تسنیم