تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۳۶۰۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادامه مذاکره بر سر لایحه معافیت مالیاتی شرکت‌ها

می متالز - مجلس در حال مذاکره با دولت بر سر رفع شبهات وارده بر لایحه معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها در شورای نگهبان است.
ادامه مذاکره بر سر لایحه معافیت مالیاتی شرکت‌ها

به گزارش می متالز، حمیدرضا فولادگر در خصوص رد لایحه معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها در شورای نگهبان اظهار کرد: این لایحه به دلیل وجود بار مالی برای دولت از سوی شورای نگهبان رد شد و در مرتبه دوم نیز، این شورا، توضیحات مجلس در این خصوص را نپذیرفت. نماینده مردم اصفهان در ادامه افزود: در حال مذاکره با دولت هستیم تا با قبول این بار مالی، شبهات وارده شورای نگهبان را رفع کند.

وی تاکید کرد: تصویب این قانون هم به نفع دولت و هم به نفع تولیدکنندگان کشور است و شاید در کوتاه‌مدت اثر کاهشی بر درآمدهای دولت داشته باشد اما به رونق تولید می‌انجامد و باعث اصلاح ساختار بنگاه‌های اقتصادی، به روز شدن ارزش دارایی آن‌ها، افزایش توان اخذ تسهیلات بنگاه‌ها و بهبود کفایت سرمایه آن‌ها می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات با دولت به نتیجه برسد، این قانون از سوی شورای نگهبان نیز تأیید خواهد شد و همه شرکت‌هایی که تا کنون از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، افزایش سرمایه نداده‌اند، مشمول قانون مذکور خواهند شد و خواهند توانست از فرصت به وجود آمده در جهت اصلاح ساختار مالی خود استفاده کنند.

عناوین برگزیده