به گزارش میمتالز، آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، روز دوشنبه ۱۲ آذرماه، با حضور محمدرضا نوروزپور، معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مرکز همایشهای سازمان مدیریت صنعتی، به همت انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار شد و طی آن، روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با دریافت بالاترین سطح جایزه این جشنواره پنج رتبه برتر را به خود اختصاص داد.
رتبه اول بخش جایزه ویژه، رتبه اول بخش کتاب، رتبه اول بخش بروشور و کاتالوگ، رتبه اول بخش اینفوگرافیک و رتبه دوم بخش پوستر جوایزی است که روابط عمومی فولاد مبارکه در نوزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی کسب کرد و از محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی این شرکت با اهدای دیپلم افتخار تقدیر شد.
گفتنی است در این جشنواره، مُجلد «فولادینفو» که یکی از تولیدات روابط عمومی فولاد مبارکه است، در چند نوبت از جانب داوران جشنواره بهعنوان یک اثر موفق معرفی شد و مورد تشویق حضار قرار گرفت.
محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، در پی این افتخارآفرینی گفت: همه این موفقیتها در سایه الطاف الهی و کار تیمی و خلاقیت همکاران پرتلاشم در روابط فولاد مبارکه حاصل شده و شایسته قدردانی است.
وی با بیان اینکه طی یکی دو سال اخیر، گامهای خوبی برای خلق نشریات تخصصی و ارتباط بهتر و نزدیکتر با ذینفعان شرکت برداشته شده است، از ماهنامه ویژه کودکان و فرزندان خردسال همکاران با عنوان «مبارک»، فصلنامه طنز «پاتیل»، نشریه «همخانواده»، ماهنامه تحلیلی «کارخانه» و ویژهنامههای «فولادپلاس» بهعنوان رنگینکمانی از محصولات متنوع برای شخصیسازی انتشارات شرکت و برقراری ارتباط بهینه با مخاطبان و خانوادههای آنان نام برد.
براتی با اشاره به گسترده شدن بیشازپیش گروه فولاد مبارکه و لزوم پوشش بهینه تمامی اخبار گروه افزود: امروز شمارگان خبرنامه فولاد طی ۲۷ سال انتشار مستمر، بدون وقفه، از یکهزار و چهارصد و چهارمین شماره نیز عبور کرده و با توجه به اهمیت اطلاعرسانی طی دوسه سال اخیر، تعداد صفحات آن به ۱۲ صفحه و اکنون در برخی از شمارهها به رکورد ۱۶ و ۲۰ صفحه رسیده است. درعینحال با ایجاد کانالها و صفحات اختصاصی برای آگاهی بهینه مخاطبان و شخصیسازی بهعنوان یکی از پدیدههای تحولآفرین در صنعت انتشارات، تلاش شده تا به حقوق مخاطبان و شخصیت حقوقی فولاد مبارکه احترام بیشتری گذاشته شود.
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه تصریح کرد: اینکه امروزه مخاطبان به محصولات و انتشارات یکسان اکتفا نمیکنند کاملاً بدیهی است. طبیعتاً هر شخصی در پی محتوایی است که بیشتر به خواسته و علاقهمندیهایش نزدیک باشد؛ ازاینرو شخصیسازی انتشارات، ضمن اینکه دلیلی برای تولید محتواهای بیشتر و متنوعتر است، به روابطعمومیها کمک میکند تعامل و ارتباط بهتری با مخاطبانشان خود برقرار کنند. بدون شک، در مجموعههای بزرگی مانند فولاد مبارکه که جزو سرمایههای ملی محسوب میشوند، طیف متنوعی از مخاطبان وجود دارند؛ بنابراین راهبرد یادشده نوعی ضرورت است.
وی در بخش پایانی سخنان خود، ضمن قدردانی از تلاش تمامی کارکنان روابط عمومی و تیمهای مختلفی که با این امور همکاری دارند، گفت: بحمدالله طی این مدت بازخوردهای خوبی گرفتیم و نظر اهلفن، بهخصوص در این جشنواره و بازدیدهایی که بهصورت حضوری از شرکت به عمل میآید نیز درستی مسیر آغازشده را تأیید میکند. انشاءالله در رویدادهای بعد نیز شاهد اتفاقات مثبت بیشتری در تمامی واحدهای روابط عمومی فولاد مبارکه باشیم.
مهدی باقریان، دبیر این دوره از جشنواره نیز در بخشی از سخنرانی خود گفت: امسال شاهد کارهای بدیع و خلاقانهای از سوی برخی از روابط عمومیهای حاضر در این دوره جشنواره، بهویژه روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه بودیم که میتوان از آنها بهعنوان رسانههای جدید خلقشده نام برد و این رویکرد قابلتقدیر و ستایش است.
سعید معادی، نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی نیز در بخشی از سخنرانی خود گفت: برگزاری نوزدهمین دوره این جشنواره نشان از اهمیت آن در عرصه روابطعمومی دارد. این جشنواره فرصتی برای بررسی آثار مختلف در حوزههای انتشاراتی، ازجمله ماهنامهها، سایتها، نشریات، بروشورها و کاتالوگها فراهم کرده است تا جامعه روابطعمومیهای ایران بتواند دستاوردهای خود را در معرض نقد و بررسی قرار دهد و از این طریق، به بهبود و توسعه روابط کمک کند.
گفتنی است در این جشنواره از امیر نصراللهی، همکار شاغل در روابط عمومی، به عنوان کارشناس برتر ارتباطات رسانهای تجلیل شد.
شایانذکر است این جشنواره در ۱۱ بخش مختلف و ۳۷ زیرشاخه شامل برنامه انتشاراتی، ادبیات (مستندسازی و داستانسرایی)، انتشارات اصلی (کتاب، نشریه داخلی، ویژهنامه، بروشور و کاتالوگ)، هنرهای تجسمی و بصری (پوستر، اینفوگرافیک، عکس و کاریکاتور)، رسانههای دیداری و شنیداری (مستند، تیزر، کلیپ، انیمیشن و موشنگرافیک)، رسانههای دیجیتالی (وبسایت، شبکههای اجتماعی و مولتیمدیا)، تبلیغات مکتوب (در مطبوعات و رپرتاژ آگهی در دو حوزه مکتوب و دیجیتال) برگزار شد.
منبع: فولاد مبارکه اصفهان