تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۳۶۱۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کمک یک میلیارد تومانی فعالان اقتصادی لرستان به سیل زدگان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از ارسال بیش از یک میلیارد تومان کالای غیرنقدی توسط فعالان اقتصادی این استان به مناطق سیل‌زده خبر داد.
کمک یک میلیارد تومانی فعالان اقتصادی لرستان به سیل زدگان

به گزارش می متالز، محمدرضا صفی‌خانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: تاکنون توسط واحدهای صنعتی، معدنی، تولیدی، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی لرستان بیش از یک میلیارد و ۳۱ میلیون تومان کالای غیر نقدی برای سیل‌زدگان لرستانی جمع‌آوری و به مناطق آسیب‌دیده ارسال شده است.

وی ادامه داد: این کالاها شامل چکمه، بیل، فرقان، مواد لبنی همچون شیر، پنیر، ماست و دوغ، ۳ هزار تن سنگ لاشه، آب معدنی، هزار پک جیره دو روزه غذایی و بهداشتی، موکت و فرش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: همچنین توسط برخی از واحدهای تولیدی لرستان آشپزخانه‌هایی در مناطق سیل‌زده دایر شده و روزانه تعداد قابل توجهی غذا تهیه و در میان سیل‌زدگان توزیع می‌شود.

صفی‌خانی گفت: از دیگر کالاهای ارسالی به مناطق سیل‌زده می‌توان به آرد، نان، مواد لبنی، گونی خالی، مواد غذایی و بهداشتی، کنسرو، پوشاک و کفش، خرما، روغن و غیره اشاره کرد.

وی بیان داشت: همچنین کمک‌های لجستیکی این سازمان و فعالان اقتصادی لرستان به تعداد بیش از ۳۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین همچون لودر، بولدوزر، کمپرسی، جرثقیل و بیل مکانیکی از قبل از شروع سیل در اختیار ستاد بحران استان قرار گرفته و اکنون نیز در حال کمک‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.

این مسوول اظهار داشت: همچنین همکاران سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان روزانه به صورت مستمر و میدانی از مناطق سیل‌زده بازدید به عمل آورده و علاوه بر اینکه نظارت لازم را بر واحدهای صنفی دارند کالاهای مورد نیاز سیل‌زدگان را شناسایی و نسبت به جمع‌آوری و ارسال آنها اقدام می‌نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده به صورت مستمر فعالان اقتصادی استان در حال کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده لرستان هستند و این کمک‌ها نیز با برنامه‌ریزی لازم و بر اساس نیاز سیل‌زدگان در اسرع وقت در اختیار اقشار و مناطق آسیب‌دیده قرار می‌گیرد.

صفی‌خانی در ادامه با اشاره به لزوم افزایش مشارکت مردمی در راستای کمک‌رسانی به مناطق سیل زده افزود: مطمئنا یکی از مهمترین راهکارهای تسریع در روند کمک‌رسانی پایدار به سیل‌زدگان افزایش مشارکت اجتماعی و مردمی بوده که در این راستا تاکنون فعالان اقتصادی و تولیدی لرستان از تمام ظرفیت خود در جهت تحقق این امر استفاده کرده‌اند.

عناوین برگزیده