تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۳۶۲۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و انجمن نفت ایران

می متالز - آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و انجمن نفت ایران در تالار اصفهان محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و انجمن نفت ایران

به گزارش می متالز، در این مراسم که همزمان با نشست اعطای گواهینامه کیفیت در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، سعید محمدزاده معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فنآوری و اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این تفاهم نامه را امضاء کردند.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فنآوری در این نشست پیشنهاد ایجاد نهادی با حمایت وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و محوریت انجمن نفت برای رفع مشکلات و چالش‌های سازندگان داخلی را مطرح کرد.

سعید محمدزاده افزود: سازندگان باید بتوانند با خیال آسوده از حفظ مالکیت معنوی خود، مشکلات‌شان را در این نهاد که به مثابه کلینیک صنعت نفت خواهد بود مطرح کنند.

وی اضافه کرد: انجمن نفت ایران نهاد مقتدری است، اما آیا ما نمی‌توانیم در تضمین کیفیت محصولات‌مان با بیش از یکصد سال سابقه صنعت نفت، به اقتدار و استقلال برسیم؟

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فنآوری تأکید کرد: سازندگان داخلی که موفق به دریافت گواهینامه کیفیت از انجمن نفت شوند، به‌طور حتم باید در مناقصه‌ها در مقایسه با دیگر سازندگان، امتیاز بیشتری داشته باشند.

مهدی میرمعزی رئیس هیأت مدیره انجمن نفت ایران نیز خواستار درنظر گرفتن تمهیدات تشویقی از سوی وزارت نفت برای ترغیب سازندگان داخلی به دریافت گواهی کیفیت از این انجمن شد و گفت: ظرفیت بسیار مطلوبی برای تضمین و تأیید کیفیت کالاهای ساخت داخل در انجمن نفت پدید آمده است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست با بیان این‌که مجموعه وزارت نفت در برنامه ششم توسعه نزدیک به 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را هدف‌گذاری کرده است، گفت: 80 میلیارد دلار آن در حوزه ساخت و تجهیزات است که با مباحث پیمانکاری در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پیوند زده می‌شود.

اصغر مصاحب با اشاره به این‌که این سازمان دو مدل توسعه‌ای را دنبال می‌کند، افزود: مدل توسعه‌ای خوشه‌ای به‌صورت افقی و مدل توسعه‌ای نظام مبادلات پیمانکاری فرعی (ISPX) به‌صورت عمودی دنبال و پیاده‌سازی می‌شود.

وی با بیان این‌که 10 مجموعه در این زمینه در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، اضافه کرد: یکی از حوزه‌ها در مجموعه نظام مبادلات پیمانکاری در حوزه نفت و تجهیزات مرتبط با آن است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که 500 واحد صنعتی در کشور کار ساخت تجهیزات را انجام می‌دهند، ادامه داد: 90 درصد از این واحدها یعنی حدود 450 واحد، صنایع کوچک و متوسط است و انعقاد این تفاهم نامه رخداد خوبی است تا از طریق نظام مبادلات پیمانکاری با وزارت نفت ارتباط خوبی برقرار شود تا در راستای ارتقاء توانمند سازی در حوزه ISPX گام برداریم.

گفتنی است، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جریان بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با حضور در محل غرفه‌های پروژه مبادلات پیمانکاری فرعی ایران (ISPX) و خوشه تجهیزات نفت و گاز اراک، از نزدیک با دست اندرکاران این تشکل‌ها به گفت‌وگو پرداخت و در جریان فعالیت‌ها و توانمندی‌های آن‌ها قرار گرفت.

عناوین برگزیده